Delhaize Groep
Het duurzaamheidsverslag 2010 van Delhaize Groep presenteert de Groep's meest
recente stappen op zijn weg naar een meer duurzame ontwikkeling
16/06/2011
Persbericht in PDF.pdf (62,8 KB)
HET DUURZAAMHEIDSVERSLAG 2010 VAN DELHAIZE GROEP PRESENTEERT DE GROEP'S
MEEST RECENTE STAPPEN OP ZIJN WEG NAAR EEN MEER DUURZAME ONTWIKKELING
Brussel, België, 16 juni 2011 - Delhaize Groep (Euronext Brussel: DELB
- NYSE: DEG), de Belgische internationale voedingsdistributeur
presenteert haar vierde Duurzaamheidsverslag (Corporate Responsibility
(CR) - verslag). Voor de eerste keer verschijnt het verslag in een
nieuw, kort formaat en wordt het enkel online gepubliceerd. Het verslag
geeft een samenvatting van de resultaten van de Groep in het licht van
haar CR-strategie en bevat een overzicht van de verwezenlijkingen van
de operationele ondernemingen van de Groep tijdens een jaar vol
uitdagingen.
`Maatschappelijk verantwoord ondernemen is naast Groei en Efficiëntie
één van de drie pijlers van onze strategie, het `New Game Plan'. Het is
de kern van onze activiteiten,' zei Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter
en CEO van Delhaize Groep. `Deze geïntegreerde strategie ondersteunt de
economische resultaten van de Groep en creëert ook een duurzamer
operationeel model. We boeken vooruitgang in de aandachtsdomeinen van
onze CR-strategie en dat maakt ons een sterkere onderneming, gaande van
een meer verantwoord gebruik van grondstoffen, tot een sterkere basis
van medewerkers, een daling van de operationele uitstoot en de
anticipatie van de behoeften en verwachtingen van de klant.'
Het Duurzaamheidsverslag van 2010 is een samenvattend verslag. Het
geeft een beknopt overzicht van onze CR-resultaten van het voorbije
jaar, met duidelijke links naar meer gedetailleerde informatie.
Voor de eerste keer heeft Delhaize Groep beslist om het verslag niet af
te drukken maar uitsluitend op haar website te plaatsen. De Groep heeft
vandaag ook een blog over CR gelanceerd
(http://blog.delhaizegroup.com/) en een CR-sectie toegevoegd aan haar
Facebookpagina (http://www.Facebook.com/DelhaizeGroup).
Het verslag toont aan hoe de Groep, aan de hand van de analyse van haar
materialiteitsproces, globale tendensen omzet in een bedrijfsstrategie
en ten slotte in actie.
In het verslag staan de doelstellingen en de resultaten voor ieder
domein van de CR-strategie van de Groep, namelijk gezonde producten,
gezonde mensen en een gezonde planeet en hun respectieve
aandachtsdomeinen. Aan het einde van de voorstelling van ieder
aandachtsdomein volgt een case study die meer inzicht biedt in een
specifieke activiteit.
De kernpunten van de Groep voor 2010 zijn onder andere:
· Gezondere producten door de herformulering van bijna 2 000
producten bij Delhaize België (door een vermindering van tonnen zout,
suiker en vetten) en door agressieve doelstellingen van Delhaize
America om minder zout te gebruiken
· De lancering van een duurzaam visbeleid bij Delhaize België
en Delhaize America
· Een participatiegraad van 73% van de werknemers van de Groep
aan individuele evaluatiegesprekken
· De opening van de eerste ultramoderne groene winkel in
Griekenland (bij Alfa Beta)
· Een stijging van 63% van de energie die afkomstig is van
zonnepanelen op de sites van de Groep
Het verslag en de relevante links met bijkomende informatie kunnen
worden gedownload op de website van de Groep www.delhaizegroup.com.
Vragen kunnen verzonden worden naar
corporate-responsibility@delhaizegroup.com.
Persbericht in PDF.pdf (62,8 KB)
Zie het origineel