Delhaize Groep


Het duurzaamheidsverslag 2010 van Delhaize Groep presenteert de Groep's meest recente stappen op zijn weg naar een meer duurzame ontwikkeling

16/06/2011

Persbericht in PDF.pdf (62,8 KB) HET DUURZAAMHEIDSVERSLAG 2010 VAN DELHAIZE GROEP PRESENTEERT DE GROEP'S MEEST RECENTE STAPPEN OP ZIJN WEG NAAR EEN MEER DUURZAME ONTWIKKELING

Brussel, België, 16 juni 2011 - Delhaize Groep (Euronext Brussel: DELB
- NYSE: DEG), de Belgische internationale voedingsdistributeur presenteert haar vierde Duurzaamheidsverslag (Corporate Responsibility (CR) - verslag). Voor de eerste keer verschijnt het verslag in een nieuw, kort formaat en wordt het enkel online gepubliceerd. Het verslag geeft een samenvatting van de resultaten van de Groep in het licht van haar CR-strategie en bevat een overzicht van de verwezenlijkingen van de operationele ondernemingen van de Groep tijdens een jaar vol uitdagingen.

`Maatschappelijk verantwoord ondernemen is naast Groei en Efficiëntie één van de drie pijlers van onze strategie, het `New Game Plan'. Het is de kern van onze activiteiten,' zei Pierre-Olivier Beckers, Voorzitter en CEO van Delhaize Groep. `Deze geïntegreerde strategie ondersteunt de economische resultaten van de Groep en creëert ook een duurzamer operationeel model. We boeken vooruitgang in de aandachtsdomeinen van onze CR-strategie en dat maakt ons een sterkere onderneming, gaande van een meer verantwoord gebruik van grondstoffen, tot een sterkere basis van medewerkers, een daling van de operationele uitstoot en de anticipatie van de behoeften en verwachtingen van de klant.'

Het Duurzaamheidsverslag van 2010 is een samenvattend verslag. Het geeft een beknopt overzicht van onze CR-resultaten van het voorbije jaar, met duidelijke links naar meer gedetailleerde informatie. Voor de eerste keer heeft Delhaize Groep beslist om het verslag niet af te drukken maar uitsluitend op haar website te plaatsen. De Groep heeft vandaag ook een blog over CR gelanceerd
(http://blog.delhaizegroup.com/) en een CR-sectie toegevoegd aan haar Facebookpagina (http://www.Facebook.com/DelhaizeGroup).

Het verslag toont aan hoe de Groep, aan de hand van de analyse van haar materialiteitsproces, globale tendensen omzet in een bedrijfsstrategie en ten slotte in actie.
In het verslag staan de doelstellingen en de resultaten voor ieder domein van de CR-strategie van de Groep, namelijk gezonde producten, gezonde mensen en een gezonde planeet en hun respectieve aandachtsdomeinen. Aan het einde van de voorstelling van ieder aandachtsdomein volgt een case study die meer inzicht biedt in een specifieke activiteit.

De kernpunten van de Groep voor 2010 zijn onder andere:


· Gezondere producten door de herformulering van bijna 2 000 producten bij Delhaize België (door een vermindering van tonnen zout, suiker en vetten) en door agressieve doelstellingen van Delhaize America om minder zout te gebruiken

· De lancering van een duurzaam visbeleid bij Delhaize België en Delhaize America

· Een participatiegraad van 73% van de werknemers van de Groep aan individuele evaluatiegesprekken

· De opening van de eerste ultramoderne groene winkel in Griekenland (bij Alfa Beta)

· Een stijging van 63% van de energie die afkomstig is van zonnepanelen op de sites van de Groep

Het verslag en de relevante links met bijkomende informatie kunnen worden gedownload op de website van de Groep www.delhaizegroup.com. Vragen kunnen verzonden worden naar
corporate-responsibility@delhaizegroup.com.

Persbericht in PDF.pdf (62,8 KB)

Zie het origineel