Studenten Erasmus Universiteit winnen business game Brandstorm 2011

Persbericht van L'Oréal

Hoofddorp, 20 mei 2011 - De Erasmus Universiteit uit Rotterdam heeft vandaag met haar team de Nederlandse editie van Brandstorm 2011, het prestigieuze internationale business game van L'Oréal, gewonnen. Het team van de Erasmus Universiteit zal het winnende marketingplan presenteren tijdens de internationale finale van Brandstorm op 16 juni a.s. op het hoofdkantoor van de L'Oréal Groep in Parijs.

De studenten moesten een grote marketingopdracht in teamverband tot een goed einde brengen. Ze kropen hiervoor in de huid van een International Marketing Manager om een innovatieve communicatiestrategie te ontwikkelen. Ze creëerden nieuwe concepten en ontwierpen verpakkingen. In de editie van dit jaar waarin het merk L'Oréal Professionnel van de Divisie Professionele Producten aan bod kwam, werd elk team uitgenodigd een concept te ontwikkelen om meer mannen naar de kapsalons te krijgen. Dit moest gebeuren door het bedenken van een nieuwe service die in de kapsalon kon worden aangeboden, samen met de bijbehorende producten.

De studenten dompelden zich onder in de wereld van L'Oréal Professionnel middels analyses over de markt en het distributienetwerk, zodat ze een winnende marketingstrategie konden bedenken, de voornaamste concurrenten konden identificeren en een idee konden krijgen over de verwachtingen van de consument, hun gewoonten en de trends.

De studenten werden door marketing professionals van L'Oréal beoordeeld op hun creativiteit, hun marktanalyse, de aansluiting van hun project met de waarden van het merk L'Oréal Professionnel en de kwaliteit van hun communicatie en presentatie.

Michael Kienle, Directeur Human Resources van L'Oréal Benelux: "Brandstorm is voor L'Oréal een originele en creatieve manier om input te ontvangen van jonge mensen en een uitstekend rekruteringsmiddel omdat we de kans krijgen om potentieel marketing talent aan het werk te zien"

Volgens de jury was het nieuwe concept "Magnetisme: opposites attract" van het winnende team "zeer creatief" en "sloot het naadloos aan op de waarden van het merk L'Oréal Professionnel".

Winnaars team Erasmus Universiteit: "Voor ons was het een unieke kans om een kijkje te nemen in het leven van een productmanager bij L'Oréal "

Aan deze 13e Nederlandse editie hebben 400 studenten meegedaan van 3 verschillende universiteiten: Rotterdam, Maastricht en Groningen. Sinds het ontstaan in 1993 namen al meer dan 43.000 studenten van 285 universiteiten uit 43 landen deel aan L'Oréal Brandstorm. L'Oréal Nederland heeft al 2 keer eerder de internationale finale van Brandstorm gewonnen en denkt ook dit jaar weer een goede kans te maken. Meer informatie: www.brandstorm.loreal.com

*

Links:
http://www.brandstorm.loreal.com



Razende Robot Reporter