Ingezonden persbericht


Digitaal tijdperk breekt aan voor huis-aan-huis folder JaFolders introduceert de eerste app die huis-aan-huis gaat

Den Haag, woensdag 15 juni 2011 - Vandaag introduceert JaFolders een applicatie voor de iPad waarop huis-aan-huisfolders te bekijken zijn. Verschillende winkelketens, zoals BCC en Perry Sport, publiceren hierin digitale versies van hun reclamedrukwerk. De retailers PLUS, V&D en Zeeman staan als founding partner achter dit initiatief.

Verantwoord
Nederlandse huishoudens ontvangen volgens milieucentraal gemiddeld zo'n 32 kilo papier aan huis-aan-huisfolders. Retailers zetten door de samenwerking met JaFolders een belangrijke stap in verantwoord ondernemen, gezien de vermindering van papiergebruik. Daarnaast bereikt de applicatie meer consumenten, namelijk ook degenen die hebben aangegeven fysiek geen folders te willen ontvangen (door middel van een ja/nee sticker).

Gemakkelijk
Ook consumenten zullen de app waarderen. Met het programma kunnen ze gemakkelijk door verschillende folders bladeren. Daarbij zijn ze eerder op de hoogte van aanbiedingen en kunnen ze direct bestellen via de webshop van de retailers. "V&D is blij met dit initiatief. We zien dat de behoefte om folders digitaal te bekijken onder de consument steeds groter wordt. Om hier verder op in te spelen zullen we ook starten met additionele online only pagina's", vertelt Senior Marketing Manager Patrick van der Borden.

App Store
De huis-aan-huis-app voor de iPad staat vanaf vanochtend gratis in de App Store onder "JaFolders" (en reeds op de nummer één positie). Later dit jaar wordt de applicatie ook beschikbaar voor gebruikers van Android tablets.


- Einde persbericht -

Noot aan de redactie (

Ingezonden persbericht