Ingezonden persbericht



---

Persbericht
Amsterdam, 9 juni 2011

Je Echte Leeftijd brengt jouw gezondheid opnieuw in kaart Eyeworks en Advance lanceren het vernieuwde Je Echte Leeftijd Je Echte Leeftijd is terug van weggeweest. Zowel op tv als online. Op 15 juni 2011 wordt de eerste aflevering van het nieuwe seizoen uitgezonden en op die dag wordt tevens de vernieuwde site gelanceerd. Niet alleen is de unieke online test die berekent hoe jong of oud je werkelijk bent compleet vernieuwd, ook zijn er nieuwe artikelen, verrassende specials, frisse content, wordt er gebruik gemaakt van social media en een heel nieuw team van experts. Ongeëvenaarde gezondheidstest Je Echte Leeftijd is een uniek platform waarop mensen kunnen testen hoe jong of oud ze werkelijk zijn op basis van hun huidige leefpatroon. Grondlegger van Je Echte Leeftijd is Dr. Michael Roizen en het succes van de test is in Nederland ongeëvenaard. "In 2003 introduceerde Advance Je Echte Leeftijd in Nederland en sindsdien heeft Nederland massaal hun echte leeftijd berekend," aldus Frans de Vries, oprichter van Advance Interactive Media. "Natuurlijk wisten we toen ook al dat roken ongezond is en dat we beter de trap dan de lift kunnen nemen, maar zo'n simpele totaalomvattende gezondheidstest bestond er nog niet. In de afgelopen jaren hebben ruim 2 miljoen Nederlanders via Je Echte Leeftijd ontdekt hoe het werkelijk met hun persoonlijke gezondheid gesteld is. En, nog beter, op welke punten ze slecht scoren en waar er dus werk aan de winkel is. Aan de hand van de persoonlijke adviezen die de Je Echte Leeftijd-test de deelnemer biedt hebben velen hun leefpatroon, al dan niet drastisch, omgegooid. Dat is iets waar we met zijn allen trots op mogen zijn."



Genadeloze confrontatie Je Echte Leeftijd keert terug op de buis. Vanaf woensdag 15 juni is het door Eyeworks geproduceerde tv-programma wekelijks om 21.30 uur te zien bij SBS 6. De presentatie is in handen van de Britse gezondheidscoach Steve Miller. "Iedere week volgen we een nieuw gezin. Maar deze serie gaat verder dan de voorgaande edities. In alles... De confrontatie van het ongezonde leefpatroon wordt via geavanceerde 3D-scans genadeloos in beeld gebracht. De medische techniek heeft niet stilgestaan en we deinzen er niet voor terug om gedetailleerd in te zoomen op afwijkingen en onregelmatigheden die de kandidaten vertonen en welke risico's ze daarmee lopen," aldus Miller.

Over Advance Advance is een interactief mediabedrijf gevestigd in Amsterdam. Al sinds 1996 toonaangevend en veelgeprezen in het ontwikkelen van crossmedia platforms en sinds 2010 onderdeel van het mediabedrijf Eyeworks. De bekendste platformen van Advance zijn Je Echte Leeftijd, Stay or Go en Help! Ons Kind is te Dik.

--Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht