UMC Utrecht
Nieuwe wervingscampagne voor UMC Utrecht
Het UMC Utrecht start vandaag een nieuwe wervingscampagne "Vernieuw
mee". De komende tijd is een serie opvallende billboards
te zien in en om de stad Utrecht. "Een directe uitnodiging aan iedereen
om mee te werken aan betere en slimmere gezondheidszorg."
Met de campagne wil het UMC Utrecht onderstrepen dat het alle ruimte
biedt aan vernieuwende initiatieven van medewerkers. "Van revolutionair
hersenonderzoek tot een simpel, maar lumineus idee over het beter
aanprikken van een infuus; op elk niveau zijn medewerkers bezig met
ideeën waar de gezondheidszorg beter van wordt", vertelt Nicole Lisman,
hoofd Arbeidsmarktcommunicatie & Recruitment bij het UMC Utrecht. In de
campagne zijn sommige van deze vernieuwende ideeën gebodypaint op het
menselijk lichaam. "Omdat we alles wat we hier ontwikkelen uiteindelijk
bedenken in het belang van de patiënt. Die staat voorop."
Wervingsbehoefte
Het UMC Utrecht is met bijna 11.000 medewerkers de grootste werkgever
in de regio. Door de vergrijzing en de toenemende vraag naar zorg is er
een structurele behoefte aan de instroom van nieuw personeel.
Geschoolde professionals, maar ook mensen die nog aan een
opleidingstraject moeten beginnen. "Van verpleegkundigen tot
operatieassistenten en laboranten.
We werven praktisch alle beroepsgroepen", verduidelijkt Lisman.
"Voor een groot aantal beroepen in het UMC Utrecht leiden we de mensen
zelf op. En tegelijkertijd zorgen we ook dat ervaren mensen weer
doorstromen naar nieuwe functies. Mee-vernieuwen gaat dus óók over je
eigen carrière. Daarom praten we hier ook niet zozeer over banen, maar
over loopbanen."
Zichtbaarheid
De campagne van het UMC Utrecht zal een jaar lang met regelmaat te zien
zijn op de Utrechtse billboards. "We willen structureel zichtbaar
blijven als innovatieve organisatie. En onszelf presenteren als
aantrekkelijke werkgever. Of je nu al in zorg, onderzoek of onderwijs
actief bent, of dat juist wilt gaan doen."
woensdag 15 juni 2011