UMC Utrecht


Nieuwe wervingscampagne voor UMC Utrecht

Het UMC Utrecht start vandaag een nieuwe wervingscampagne "Vernieuw mee". De komende tijd is een serie opvallende billboards te zien in en om de stad Utrecht. "Een directe uitnodiging aan iedereen om mee te werken aan betere en slimmere gezondheidszorg."

Met de campagne wil het UMC Utrecht onderstrepen dat het alle ruimte biedt aan vernieuwende initiatieven van medewerkers. "Van revolutionair hersenonderzoek tot een simpel, maar lumineus idee over het beter aanprikken van een infuus; op elk niveau zijn medewerkers bezig met ideeën waar de gezondheidszorg beter van wordt", vertelt Nicole Lisman, hoofd Arbeidsmarktcommunicatie & Recruitment bij het UMC Utrecht. In de campagne zijn sommige van deze vernieuwende ideeën gebodypaint op het menselijk lichaam. "Omdat we alles wat we hier ontwikkelen uiteindelijk bedenken in het belang van de patiënt. Die staat voorop."

Wervingsbehoefte
Het UMC Utrecht is met bijna 11.000 medewerkers de grootste werkgever in de regio. Door de vergrijzing en de toenemende vraag naar zorg is er een structurele behoefte aan de instroom van nieuw personeel. Geschoolde professionals, maar ook mensen die nog aan een opleidingstraject moeten beginnen. "Van verpleegkundigen tot operatieassistenten en laboranten.
We werven praktisch alle beroepsgroepen", verduidelijkt Lisman. "Voor een groot aantal beroepen in het UMC Utrecht leiden we de mensen zelf op. En tegelijkertijd zorgen we ook dat ervaren mensen weer doorstromen naar nieuwe functies. Mee-vernieuwen gaat dus óók over je eigen carrière. Daarom praten we hier ook niet zozeer over banen, maar over loopbanen."

Zichtbaarheid
De campagne van het UMC Utrecht zal een jaar lang met regelmaat te zien zijn op de Utrechtse billboards. "We willen structureel zichtbaar blijven als innovatieve organisatie. En onszelf presenteren als aantrekkelijke werkgever. Of je nu al in zorg, onderzoek of onderwijs actief bent, of dat juist wilt gaan doen."
woensdag 15 juni 2011