Cebuco
FD.nl verder als betaalsite
15 juni 2011
Vanaf 15 juni 2011 is de website van het Financieele Dagblad een
betaalde site geworden. Via verschillende abonnementsvormen krijgen
bezoekers toegang tot FD.nl; voor niet-abonnees is de site slechts
beperkt toegankelijk. Uitgeverij FD Mediagroep zet deze stap om ook
digitaal kwalitatief hoogwaardig nieuws voortdurend en doorlopend te
kunnen publiceren. Eerder gingen toonaangevende titels als Financial
Times en The New York Times al over op dit model.
De kwaliteit van de krant is daarom verder doorgetrokken naar de site,
zodat de lezer voortaan gedurende de hele dag van actuele journalistiek
verzekerd is. Daarvoor is de redactie uitgebreid, zijn er talloze
binnen- en buitenlandse experts aangetrokken (onder meer
Nobelprijs-winnende economen vanuit Project Syndicate) voor extra
analyses en columns. Waar relevant wordt het nieuws verrijkt met
dynamische graphics, bedrijfsinformatie van Company.Info, foto
slideshows en meer.
`Door FD.nl betaald te maken kunnen we in alle kanalen
kwaliteitsjournalistiek verder ontwikkelen en blijven innoveren. Het is
een eerlijk, gezond en duurzaam verdienmodel waardoor we waardevol
nieuws sneller beschikbaar kunnen maken. Overigens is FDMG sinds de
oprichting nooit huiverig geweest om bestaande conventies overboord te
zetten, zolang dat leidt tot een nog betere nieuwsvoorziening', aldus
Jacques Kuyf, algemeen directeur FD Mediagroep. Bron: Reclameweek/FD
Mediagroep
*