Cebuco

FD.nl verder als betaalsite

15 juni 2011

Vanaf 15 juni 2011 is de website van het Financieele Dagblad een betaalde site geworden. Via verschillende abonnementsvormen krijgen bezoekers toegang tot FD.nl; voor niet-abonnees is de site slechts beperkt toegankelijk. Uitgeverij FD Mediagroep zet deze stap om ook digitaal kwalitatief hoogwaardig nieuws voortdurend en doorlopend te kunnen publiceren. Eerder gingen toonaangevende titels als Financial Times en The New York Times al over op dit model.

De kwaliteit van de krant is daarom verder doorgetrokken naar de site, zodat de lezer voortaan gedurende de hele dag van actuele journalistiek verzekerd is. Daarvoor is de redactie uitgebreid, zijn er talloze binnen- en buitenlandse experts aangetrokken (onder meer Nobelprijs-winnende economen vanuit Project Syndicate) voor extra analyses en columns. Waar relevant wordt het nieuws verrijkt met dynamische graphics, bedrijfsinformatie van Company.Info, foto slideshows en meer.

`Door FD.nl betaald te maken kunnen we in alle kanalen kwaliteitsjournalistiek verder ontwikkelen en blijven innoveren. Het is een eerlijk, gezond en duurzaam verdienmodel waardoor we waardevol nieuws sneller beschikbaar kunnen maken. Overigens is FDMG sinds de oprichting nooit huiverig geweest om bestaande conventies overboord te zetten, zolang dat leidt tot een nog betere nieuwsvoorziening', aldus Jacques Kuyf, algemeen directeur FD Mediagroep. Bron: Reclameweek/FD Mediagroep

*