Gemeente Maassluis

Nieuwe Rekenkamercommissie Maassluis benoemd

rekenkamercommissie.jpg

Eerder dit jaar heeft de gemeenteraad van Maassluis besloten de rekenkamerfunctie voor haar gemeente zelfstandig te blijven uitvoeren. De rekenkamercommissie heeft als taak om de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van de activiteiten van haar gemeente te onderzoeken. Elke gemeente is verplicht een rekenkamer te hebben. Na een aantal aanpassingen in de verordening waaronder de samenstelling, zijn vanuit de gemeenteraad de heren S.B. Kuiper en J.J.M. Dolstra benoemd tot lid van de Rekenkamercommissie Maassluis. Aansluitend is de wervingsprocedure voor de externe leden en voorzitter gestart. Op 14 juni 2011 heeft de gemeenteraad de heer P.A.B. Sertons benoemd tot voorzitter en de dames A.R. Visser en D.H. Ruijs benoemd tot lid van de Rekenkamercommissie Maassluis. Met de benoeming van deze externe leden is de rekenkamercommissie compleet en kan zij starten met haar onderzoekswerkzaamheden.

De heer P.A.B. Sertons is onder andere wethouder geweest van het Amsterdamse stadsdeel Oost/Watergraafsmeer. Op dit moment is hij ook voorzitter van de Rekenkamercommissie Deventer en Sliedrecht.

Mevrouw D.H. Ruijs is gedurende een aantal jaar zelf Rekenkameronderzoekster geweest. Dit deed zij onder andere bij de Rekenkamer Rotterdam, Barendrecht en Lansingerland en later bij een onderzoeks- en adviesbureau.

Mevrouw A.R. Visser is de afgelopen jaren werkzaam geweest als consulent voor het Actieprogramma Lokaal Bestuur. Zij heeft hierbij ruime ervaring opgedaan met het organiseren en begeleiden van onderzoek op veel terreinen binnen de lokale overheid.

Fotobijschrift: Nieuwe Rekenkamercommissie Maassluis: S.B. Kuiper, P.A.B. Sertons (voorzitter), A.R. Visser, D.H. Ruijs en J.J.M. Dolstra (van links naar rechts)