Nieuwe Rekenkamercommissie Maassluis benoemd
rekenkamercommissie.jpg
Eerder dit jaar heeft de gemeenteraad van Maassluis besloten de
rekenkamerfunctie voor haar gemeente zelfstandig te blijven uitvoeren.
De rekenkamercommissie heeft als taak om de doelmatigheid,
doeltreffendheid en rechtmatigheid van de activiteiten van haar
gemeente te onderzoeken. Elke gemeente is verplicht een rekenkamer te
hebben. Na een aantal aanpassingen in de verordening waaronder de
samenstelling, zijn vanuit de gemeenteraad de heren S.B. Kuiper en
J.J.M. Dolstra benoemd tot lid van de Rekenkamercommissie Maassluis.
Aansluitend is de wervingsprocedure voor de externe leden en voorzitter
gestart. Op 14 juni 2011 heeft de gemeenteraad de heer P.A.B. Sertons
benoemd tot voorzitter en de dames A.R. Visser en D.H. Ruijs benoemd
tot lid van de Rekenkamercommissie Maassluis. Met de benoeming van deze
externe leden is de rekenkamercommissie compleet en kan zij starten met
haar onderzoekswerkzaamheden.
De heer P.A.B. Sertons is onder andere wethouder geweest van het
Amsterdamse stadsdeel Oost/Watergraafsmeer. Op dit moment is hij ook
voorzitter van de Rekenkamercommissie Deventer en Sliedrecht.
Mevrouw D.H. Ruijs is gedurende een aantal jaar zelf
Rekenkameronderzoekster geweest. Dit deed zij onder andere bij de
Rekenkamer Rotterdam, Barendrecht en Lansingerland en later bij een
onderzoeks- en adviesbureau.
Mevrouw A.R. Visser is de afgelopen jaren werkzaam geweest als
consulent voor het Actieprogramma Lokaal Bestuur. Zij heeft hierbij
ruime ervaring opgedaan met het organiseren en begeleiden van onderzoek
op veel terreinen binnen de lokale overheid.
Fotobijschrift: Nieuwe Rekenkamercommissie Maassluis: S.B. Kuiper,
P.A.B. Sertons (voorzitter), A.R. Visser, D.H. Ruijs en J.J.M. Dolstra
(van links naar rechts)
Gemeente Maassluis