LearningGuide voor Salesforce helpt salesteam top 5 verzekeraar in VS


LearningGuide voor Salesforce geeft aanzienlijke impuls aan salesteam CIGNA

'S-HERTOGENBOSCH, 20110614 -- CIGNA, wereldwijd aanbieder van ziektekostenverzekeringen en financiële diensten, schakelde de hulp van LearningGuide Solutions in voor het ontwikkelen en implementeren van een performance support oplossing voor gebruikers van haar CRM-applicatie salesforce.com.

CIGNA stond voor aanvang van de samenwerking voor de uitdaging om haar sales team te ondersteunen bij het gebruik van de CRM applicatie salesforce.com en daarnaast uit het opstellen van een standaard procedure voor de pre-sales processen.

Met name in het pre-sales proces werd gebruik gemaakt van verschillende procesvariaties wat inconsistenties veroorzaakte en onnodig veel tijd en middelen kostte. Om dit proces te stroomlijnen en besparingen te realiseren was een gestandaardiseerde, effectieve en tijdbesparende procedure voor de presales processen noodzakelijk. LearningGuide Solutions ontwikkelde en implementeerde de LearningGuide voor salesforce.com in een tijdsbestek van zes maanden, waardoor CIGNA haar doelstellingen naar volle tevredenheid heeft kunnen bereiken.

LearningGuide Solutions staat bekend om haar heldere en gebruiksvriendelijke leeroplossingen, die leiden tot een versnelde implementatie en acceptatie van verschillende applicaties of toepassingen op de werkplek. Daarom viel de keuze van CIGNA op deze LearningGuide. Jim Higgins, SE Regional Presales Manager bij CIGNA vertelt: “het inzetten van de performance support oplossing van LearningGuide Solutions is een enorme stap voorwaarts in het organiseren en verwerken van onze sales informatie. Het biedt directe ondersteuning aan gebruikers, precies op het moment waarop zij dit nodig hebben en brengt een grotere consistentie van de sales informatie in de hele onderneming. Het zal ook een groot voordeel zijn voor nieuwe medewerkers die het presales proces moeten leren.”

Binnen vijf maanden had de LearningGuide voor salesforce.com een enorme impact op het bedrijf. De inzet van de performance support oplossing resulteerde in aanzienlijke besparingen in het presales proces, met een totaal geraamde potentiële besparing van meer dan $ 450.000 per jaar. Aan medewerkers werd de vraag gesteld in te schatten hoeveel procent van de dag LearningGuide hen tijd bespaart in het wachten op antwoorden en het vinden van informatie.  84% van de gebruikers meldde dat LearningGuide voor saleforce.com hen gemiddeld 6% tijd bespaart.


Over Cigna
CIGNA Corporation is een van de wereldwijd toonaangevende bedrijven op het gebied van ziektekostenverzekeringen en financiële diensten met meer dan 60 miljoen klanten en levert producten en diensten in meer dan 27 landen over de hele wereld. Het gaat hierbij om ziektekosten-, tandarts-, levens-, ongevallen- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.  CIGNA heeft een educatieve tak die on-demand leren biedt.