Vodafone Mobile Clicks 2011 start op Next Web Congres
Persbericht van Vodafone Libertel NV
Competitie voor de beste mobiele internet start-up nu in zeven landen
28 april 2011 - Vodafone kondigt vandaag de start van Vodafone Mobile
Clicks 2011 aan, een internationale zoektocht naar de beste en meest
innovatieve mobiele internet start-ups. De aankondiging wordt gedaan
tijdens het Next Web Congres in Amsterdam, de sluitingsdatum voor de
competitie is 12 juni a.s. om middernacht Engelse tijd.
Al langer bekend als grootste competitie voor start-ups op dit gebied,
gaat Vodafone Mobile Clicks dit jaar van start in zeven markten. Elke
starter in Duitsland, Nederland, Portugal, Ierse Republiek, Spanje,
Turkije en het Vereniging Koninkrijk met een mobiele site, dienst of
applicatie kan meedingen naar het prijzengeld van 225.000 euro door
zijn idee in te dienen via www.vodafonemobileclicks.com.
De jurering wordt verdeeld over drie rondes . Elk deelnemend land stelt
een top 5 samen van beste inzendingen waaruit een nationale winnaar
wordt geselecteerd door de jury. De zeven internationale winnaars
worden vervolgens uitgenodigd om hun land te vertegenwoordigen tijdens
een live finale op het PICNIC Festival in Nederland op 15 en 16
september 2011 waar de uiteindelijke winnaar zal worden gekozen. De
Nederlandse jury bestaat onder meer uit Marcel de Groot, Head of
Postpaid Marketing Vodafone Nederland; Yuri van Geest, Co-Founder
Mobile Monday & TEDx Amsterdam; Mark Voermans, Microsoft Bizspark;
Noesjka Klene, blogger Dutch Cowgirls en Bart Fussel, Co-Founder
aFrogleap & blogger Marketingfacts.
Bekende namen in de internationale jury dit jaar zijn onder meer Rudy
de Waele, oprichter van Mobile 2.0 Europa en dotopen; Peter Barry, Head
of VC en Start-up bij Vodafone Ventures; Paul Jozefak, Managing Partner
bij Mobile VC; Reshma Sohoni; Partner bij Seedcamp en Lee Epting,
Directeur Content Services bij Vodafone Group. Elk jurylid zal de
inzendingen beoordelen op vijf criteria: originaliteit, creativiteit en
innovatie; technische en operationele uitvoerbaarheid; economische en
financiële levensvatbaarheid; waarde voor de eindgebruiker en als
laatste, de kwaliteit van het managementteam.
Vodafone Mobile Clicks is een Vodafone initiatief met als doel
innovatie te stimuleren in de mobiele internetsector in Europa. De
winnaar van Vodafone Mobile Clicks verleden jaar was Cardmobili, een
dienst waarmee klanten al hun spaar-, klanten- en bonuskaarten kunnen
vervangen door een mobiele app. Klanten hoeven alleen maar hun mobiele
telefoon te tonen en te scannen waar nodig en de betreffende informatie
wordt na elk gebruik bijgewerkt en opgeslagen, zowel centraal als op
het toestel. Sinds het winnen van de competitie in september 2010,
heeft Cardmobili uit Portugal de dienst op Windows Phone 7 gelanceerd,
vertaald in het Frans en Spaans en het aantal gebruikers met 80% zien
toenemen.
"Het idee achter Vodafone Mobile Clicks is om ambitieuze jonge starters
de mogelijkheid te bieden om hun ideeën uit te werken en versneld op de
markt te brengen. Sinds de start van de competitie in 2008, zijn we
ieder jaar groter geworden en nu dit jaar drie nieuwe landen meedoen,
is Vodafone Mobile Clicks uitgegroeid tot een echte internationale
wedstrijd," aldus Lee Epting, Directeur Content Services van Vodafone
Group. "Ieder jaar opnieuw zijn we onder de indruk van de schat aan
spannende en innovatieve inzendingen van starters en ik kijk nu al uit
naar de inzendingen dit jaar, die ongetwijfeld geen uitzondering daarop
zullen vormen."
Kijk op voor meer informatie over de Vodafone Mobile Clicks 2011
competitie, of om je bedrijf aan te melden op
www.vodafonemobileclicks.com.
Wil je op de hoogte blijven van het nieuws, volg dan onze Tweets via
hashtag vmc2011.
*
Links:
http://www.vodafonemobileclicks.com
Razende Robot Reporter