Jumbo supermarkten
Super de Boer stemmen digitaal voor één OR
Medewerkers Jumbo en Super de Boer stemmen digitaal voor één OR
Digitale aanpak en goed doel als stimulans voor grote deelname aan OR
verkiezing
De medewerkers stemmen tot en met 16 juni voor een nieuwe
ondernemingsraad die de huidige ondernemingsraden van Jumbo en Super de
Boer vervangt. Het familiebedrijf stimuleert op unieke wijze de
medewerkers van Jumbo en Super de Boer om mee te doen aan deze digitale
OR verkiezing. Voor iedere stem die wordt uitgebracht, doneert Jumbo
een euro aan Stichting Pink Ribbon, om hiermee de strijd tegen
borstkanker te steunen.
Met de digitale verkiezingsaanpak en het goede doel hoopt de snel
groeiende supermarktketen de verkiezing van een zo goed mogelijke
vertegenwoordiging van medewerkers te stimuleren. Door de overname van
Super de Boer wordt Jumbo het komende jaar twee keer zo groot. Het
aantal winkels zal stijgen tot circa 300 winkels en het aantal
medewerkers tot 30.000. Hiermee wordt Jumbo in korte tijd één van de
grootste supermarktketens van Nederland.
Algemeen directeur Frits van Eerd: `'Juist omdat zo'n integratie heel
ingrijpend is, vinden we het zowel voor de medewerkers van Super de
Boer als voor de mensen die bij Jumbo werken heel belangrijk dat we een
sterke OR hebben. Het belang van de OR is om zich in te zetten voor
alle medewerkers. Om dit door te vertalen en de verkiezing een oppepper
te geven hebben we besloten een koppeling te maken met het goede doel,
Pink Ribbon.''
Stichting Pink Ribbon is een stichting die aandacht vraagt voor
borstkanker met als doel het aantal mensen dat borstkanker krijgt te
verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patiënten en
hun naasten te verbeteren. In totaal zijn er circa 19.000 medewerkers
stemgerechtigd.
Jumbo Supermarkten
Jumbo Supermarkten is de afgelopen jaren zeer snel uitgebreid. Het
familiebedrijf is uitgegroeid tot één van de meest gewaardeerde
supermarktketens van Nederland. In 2010 is Jumbo uitgeroepen tot `Beste
winkelketen' in de categorie supermarkten en onlangs won Jumbo in
dezelfde categorie de `Customer Centric DNA Awards 2011', een
publieksprijs voor de meest klantgerichte ondernemingen van Nederland.
Door de overname van Super de Boer zet Jumbo Supermarkten de groei van
de afgelopen jaren in versneld tempo door.
in- uitklappen