100.000ste order voor online dierenapotheek Medpets.nl
KLAASWAAL, 20110609 -- Drieënhalf jaar na de start in 2007 is online dierenapotheek Medpets.nl deze week de grens van 100.000 orders gepasseerd. Anderhalf jaar geleden stond de teller nog ‘maar’ op 25.000 orders. Het online bestellen van diergeneesmiddelen, verzorgingsproducten en dieetvoeding voor huisdieren kent dus een sterk groeiende populariteit. Om de bereikte mijlpaal te vieren brengt Medpets.nl vandaag tot 22:00 uur aan haar klanten geen verzendkosten in rekening.
Medpets.nl was in 2007 in Nederland de eerste die startte een groot assortiment diergeneesmiddelen, voedingssupplementen en dieetvoeding online aan te bieden. De behoefte van initiatiefneemster en huidige directeur Elies van der Graaff om dierenartsproducten voor haar eigen hond te laten bezorgen, was destijds de aanleiding voor dit nieuwe concept. “Mensen die overdag werken hebben weinig tijd om naar de dierenarts te gaan. Voor hen is het dus ideaal om hun bestelling thuis of op het werk te laten bezorgen”, legt Van der Graaff uit.
Onderscheiden
Met de groeiende populariteit van het online bestellen van diergeneesmiddelen en aanverwante producten, is ook de concurrentie in deze branche toegenomen. Het is dus van groot belang je duidelijk te onderscheiden. Medpets.nl doet dit door een uitgebreid assortiment producten aan te bieden die direct verband houden met de gezondheid van het huisdier. “Wij verkopen bijvoorbeeld geen manden of ligkussens, maar wel een orthopedisch matras dat dieren met gewrichtsklachten de juiste ondersteuning biedt”, illustreert Van der Graaff het onderscheidend vermogen van Medpets.nl. De prijzen van de producten in het assortiment zijn lager dan bij de reguliere dierenarts.
Dierenarts
Ondanks dat Medpets.nl niet verbonden is aan een dierenartspraktijk heeft het bedrijf wel een dierenarts in dienst. Bij vragen over een product of medische klacht bij het huisdier kan men de dierenarts telefonisch of per e-mail raadplegen. Daarnaast schrijft zij tweewekelijks een column voor de e-mail nieuwsbrief waarin zij de lezers achtergrondinformatie, tips en advies over lichamelijke aandoeningen en aandachtsgebieden geeft. “Naast de wekelijkse aanbiedingen willen wij onze nieuwsbriefabonnees hiermee wat extra’s bieden”, legt Van der Graaff uit.