Schreeuwerige reclame en Engels taalgebruik verjagen 50+er
Persbericht van SeniorWeb
UTRECHT, 9 juni 2011 - Senioren houden van websites die duidelijk,
overzichtelijk en rustig qua uitstraling zijn, zonder bijvoorbeeld veel
schreeuwerige reclame-uitingen. Dit laatste wordt namelijk door maar
liefst 55% van alle respondenten genoemd als hun grootste ergernis bij
het bezoeken van een website. Dit blijkt uit onderzoek van SeniorWeb
onder ruim 700 senioren.
Ook aan Engels taalgebruik (32%), pop ups (31%) en een onduidelijke
navigatie (24%) ergeren veel senioren zich. SeniorWeb vermijdt daarom
bewust deze elementen op de website en spreekt zodoende ook veel
senioren aan.
SeniorWeb houdt rekening met het navigatiegedrag van ouderen. Zo biedt
de website een prominente zoekfunctie en wordt middels een
footersitemap (websiteoverzicht) de inhoud van de website
overzichtelijk weergegeven. Daarnaast wordt zo min mogelijk gebruik
gemaakt van content die opent in een nieuw venster. Ouderen kunnen dan
vaak de weg niet meer terug vinden. Engels taalgebruik wordt vermeden
en moeilijke technische termen worden uitgelegd in het
computerwoordenboek.
Met meer dan 120.000 leden is SeniorWeb de grootste computervereniging
voor senioren. Zij besteedt in cursussen, website en tijdschrift volop
aandacht aan de nuttige en vooral leuke aspecten van internet. Het
jaarverslag 2010 van SeniorWeb laat zien waar de organisatie nu staat.
Dit is te downloaden op de website: www.seniorweb.nl - Over SeniorWeb -
Organisatie - Jaarverslag.
*
Links:
http://www.seniorweb.nl
Razende Robot Reporter