Gemeente Achtkarspelen


PERSBERICHT

2011/YG_58
Buitenpost, 7 juni 2011

Hoger niveau van dienstverlening in nieuw Klantcontactcentrum Achtkarspelen

Op 8 juni 2011 vindt de feestelijke heropening van het gemeentehuis van Achtkarspelen plaats door de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu, de heer Joop Atsma. Vanuit de ambitie om de dienstverlening op een nog hoger en onderscheidend niveau te brengen, is er een Klantcontactcentrum (KCC) ingericht. De contacten met burgers, het aannemen en mogelijk direct afhandelen van vragen en eenvoudige producten, vinden plaats in het KCC. Het KCC voert de regie op het klantcontact en geeft, conform de servicenormen, dezelfde en tijdige antwoorden ongeacht op welke manier (balie, telefoon, post/e-mail en internet) ze zijn binnengekomen.

Gastheer
Bij binnenkomst in het gemeentehuis worden klanten ontvangen door de gastvrouw/-heer die hen doorverwijst aan de hand van het klantverwijssysteem. Uit deze zuil krijgt de klant een bonnetje met een volgnummer dat correspondeert met de juiste balie waar hij vervolgens via een beeldscherm in de wachtruimte wordt opgeroepen. Tijdens het wachten kan een kopje koffie of thee genuttigd worden bij het lezen van krant of tijdschrift. Bij één van de zes balies waar men, afhankelijk van het product wordt opgeroepen, worden de klantvragen geregistreerd en zoveel mogelijk direct afgehandeld. Privacygevoelige gesprekken vinden plaats in één van de spreekkamers. Het streven is om klanten die komen voor een betaling of het ophalen van documenten zo snel mogelijk te helpen via het snelloket. Complexere vragen die niet direct bij de balie afgehandeld kunnen worden, worden via een afspraak ingepland bij een medewerker in de vakafdeling. Uiteraard kunnen ook online (www.achtkarspelen.nl) of telefonisch (tel. 14 0511) afspraken worden gemaakt.

Gemeenten worden in 2015 hét informatieloket, danwel het verwijsloket voor vrijwel de gehele overheid. Dat betekent een verbreding van dienstverlening naar burgers, bedrijven en instellingen. Met de inrichting van het KCC werkt Achtkarspelen toekomstgericht aan het doorontwikkelen van haar dienstverlening.