Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuw evenement illustreert RFID
en labeling bij de bron

'Fashion Day Europe' gaat door in Brussel op 8 juni

Brussel/Mechelen, 24 mei 2011 - Checkpoint Systems, Inc. (NYSE:CKP), een toonaangevend wereldwijd leverancier van oplossingen voor dervingsbeheer, voorraadzichtbaarheid en kledinglabels voor de retail-industrie en haar supply chain, lanceert een evenement waarbij het gebruik van RFID en labeling bij de bron worden geïllustreerd. Tijdens het evenement zal Checkpoint Systems een 'sneak preview' geven van haar nieuwe RFID-platform. Dit is speciaal ontwikkeld voor het marktsegment Apparel (retailzaken gespecialiseerd in schoenen, sport en mode) en zal later dit jaar beschikbaar zijn.

Praktisch

'Fashion Day Europe' vindt plaats op 8 juni aanstaande van 11u tot 17u in Brussel in het Square - Brussels Meeting Centre, Hall 400/410. Deelname is gratis. Pers kan zich aanmelden bij Luna op 02 658 02 70 of via onderstaande gegevens. Andere geïnteresseerden kunnen zich registreren via www.regonline.com/fashionday of via conferences@eur.checkpt.com

Radio Frequency Identification (RFID) wordt steeds vaker toegepast binnen het marktsegment van de retail of detailhandel. Met deze technologie zien fabrikanten en retailers hun omzet en winst verbeteren. Een van de voordelen die RFID technologie biedt, is het optimaliseren van de logistieke keten waardoor onder meer het aantal producten uit voorraad (in vaktermen 'out-of-stocks' genoemd), sterk wordt gereduceerd.

RFID en labeling bij de bron

Checkpoint Systems heeft de afgelopen jaren ruime expertise opgebouwd in label oplossingen gericht op variabele data en beveiliging. Door het toevoegen van RFID technologie wordt een volgende stap gezet in het realiseren van ketenoptimalisatie. Binnen het segment Apparel (Shoes, Sport & Fashion) bestaat veel belangstelling voor het integreren van Labeling, beveiliging en RFID technologie. Checkpoint Systems wil de retail-sector en de pers met dit evenement graag kennis laten maken met de mogelijkheden die op dit vlak geboden worden.

Tijdens 'Fashion Day Europe' wordt geïllustreerd hoe RFID en labeling-oplossingen helpen de omzet en winst vergroten in de detailhandel. Een aantal toonaangevende sprekers houden hierover een presentatie. Dit zijn onder meer de heer Leen Danhieux van GS1 België en een gastspreker van de Engelse retailer Matalan. Verder maken de aanwezigen nader kennis met de primaire voordelen van RFID, vanaf de bron tot het genereren van extra omzet op de winkelvloer. Een gerenommeerde (internationale) Apparel retailer presenteert een concrete case studie. Hierbij geeft men aan de hand van gerealiseerde resultaten aan hoe de invoering van bronbeveiliging en het gebruik van RFID-technologie heeft geholpen bij het verbeteren van Loss Prevention (derving) en het versnellen van de beschikbaarheid van producten op de winkelvloer.

Nieuw RFID-platform

Tijdens het evenement zal Checkpoint Systems tevens een 'sneak preview' geven van haar nieuw RFID-platform. Dit is speciaal ontwikkeld voor het marktsegment Apparel en zal later dit jaar beschikbaar zijn. Deze innovatieve 'overhead'-oplossing is de eerste in een rij van een nieuwe en bredere groep hulpmiddelen. Deze leveren een bijdrage om goederen beter te traceren en loss prevention te verbeteren. Dit door gebruik te maken van een door Checkpoint Systems ontwikkelde technologie.

Apparel Labeling Solutions (ALS) vormen een belangrijke peiler binnen de strategie van Checkpoint Systems. Op dit moment maken wereldwijd een groot aantal toonaangevende spelers gebruik van de oplossingen die Checkpoint biedt op dit vlak. Labels vormen een belangrijk onderdeel van een kledingstuk, zowel in de supply chain als op de winkelvloer. Ze helpen de naambekendheid bevorderen, bevatten belangrijke informatie voor de consument (maataanduiding en prijs) en zijn noodzakelijk om het point-of-sale proces (barcode) af te ronden. Daarnaast beschermen ze ook tegen diefstal en vervalsing.