Politie populairste werkgever non-profitsector

Persbericht van Politieacademie

De politie blijft de meest favoriete werkgever in de non-profitsector. Dinsdag 7 juni kreeg de politie voor het zesde achtereenvolgende jaar de Intermediair Award uitgereikt tijdens het Intermediair Arbeidsmarkt Event. Ook in de Barometer Meest Favoriete Werkgevers blijft de politie de koppositie in de non-profitsector behouden.

Meest Favoriet
VNU Media, uitgever van Intermediair, houdt elk jaar het Intermediair Imago Onderzoek. Dit onderzoek meet het arbeidsmarktimago van organisaties en geeft een representatief beeld van de ambities, wensen en verwachtingen van hoogopgeleiden ten aanzien van de arbeidsmarkt. Dat de politie wederom tot favoriet in de non-profitsector is uitgeroepen, is een grote opsteker. De politie heeft steeds meer hoogopgeleiden nodig, zoals mensen die opgeleid willen worden tot recherchekundige en politiekundige bachelor. Maar de politie heeft ook specialisten nodig die direct (in een burgerfunctie) aan de slag kunnen, zoals financieel experts en ict'ers.
Ook volgens de Barometer Meest Favoriete Werkgevers, die gebaseerd is op een maandelijkse steekproef van de Nederlandse beroepsbevolking, blijft de politie de populairste werkgever in de non-profitsector. Deze barometer is gebaseerd op het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO), uitgevoerd door onderzoeksbureau Intelligence Group.

Screen jezelf en kombijdepolitie.nl
De politie is populair, maar politiewerk is niet voor iedereen weggelegd. Je moet toch aardig wat in huis hebben om dit werk te kunnen doen. Daarom is de politie vorige week de campagne Screen Jezelf gestart. De campagne stelt belangstellenden voor de keus: kan ik en wil ik écht wel politieagent worden? Zo worden mensen aangetrokken die bij de politie passen en die een grotere kans hebben om succesvol door de selectieprocedure te komen.
De campagne laat situaties zien die je als agent in de praktijk tegenkomt en stelt de kijker de vraag: kun jij dit tot een goed einde brengen? Beschik jij over de juiste mentaliteit en competenties? De uitingen zetten de kijker aan het denken en verleiden belangstellenden zichzelf verder te screenen op www.screenjezelf.kombijdepolitie.nl.

*

Links:
http://www.kombijdepolitie.nl



Razende Robot Reporter