Politie populairste werkgever non-profitsector
Persbericht van Politieacademie
De politie blijft de meest favoriete werkgever in de non-profitsector.
Dinsdag 7 juni kreeg de politie voor het zesde achtereenvolgende jaar
de Intermediair Award uitgereikt tijdens het Intermediair Arbeidsmarkt
Event. Ook in de Barometer Meest Favoriete Werkgevers blijft de politie
de koppositie in de non-profitsector behouden.
Meest Favoriet
VNU Media, uitgever van Intermediair, houdt elk jaar het Intermediair
Imago Onderzoek. Dit onderzoek meet het arbeidsmarktimago van
organisaties en geeft een representatief beeld van de ambities, wensen
en verwachtingen van hoogopgeleiden ten aanzien van de arbeidsmarkt.
Dat de politie wederom tot favoriet in de non-profitsector is
uitgeroepen, is een grote opsteker. De politie heeft steeds meer
hoogopgeleiden nodig, zoals mensen die opgeleid willen worden tot
recherchekundige en politiekundige bachelor. Maar de politie heeft ook
specialisten nodig die direct (in een burgerfunctie) aan de slag
kunnen, zoals financieel experts en ict'ers.
Ook volgens de Barometer Meest Favoriete Werkgevers, die gebaseerd is
op een maandelijkse steekproef van de Nederlandse beroepsbevolking,
blijft de politie de populairste werkgever in de non-profitsector. Deze
barometer is gebaseerd op het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO),
uitgevoerd door onderzoeksbureau Intelligence Group.
Screen jezelf en kombijdepolitie.nl
De politie is populair, maar politiewerk is niet voor iedereen
weggelegd. Je moet toch aardig wat in huis hebben om dit werk te kunnen
doen. Daarom is de politie vorige week de campagne Screen Jezelf
gestart. De campagne stelt belangstellenden voor de keus: kan ik en wil
ik écht wel politieagent worden? Zo worden mensen aangetrokken die bij
de politie passen en die een grotere kans hebben om succesvol door de
selectieprocedure te komen.
De campagne laat situaties zien die je als agent in de praktijk
tegenkomt en stelt de kijker de vraag: kun jij dit tot een goed einde
brengen? Beschik jij over de juiste mentaliteit en competenties? De
uitingen zetten de kijker aan het denken en verleiden belangstellenden
zichzelf verder te screenen op www.screenjezelf.kombijdepolitie.nl.
*
Links:
http://www.kombijdepolitie.nl
Razende Robot Reporter