Imotionizer onderzoekt wat de belevenis van klanten daadwerkelijk is

Persbericht van NOM Communications

AMSTERDAM, 8 juni 2011 - Bedrijven geven veel geld uit aan marketing campagnes om hun doelgroep te bereiken. Maar wat vinden klanten nou daadwerkelijk van een product, bedrijf, merk of dienst! Voor deze vraagstelling heeft NOMComm de Imotionizer ontwikkeld. De Imotionizer meet niet alleen op social media het sentiment rondom een onderwerp, maar brengt ook in kaart wie en waar er over het produkt of dienst praat.

Semantische database
De Imotionizer meet het sentiment van content op social media op basis van een zeer uitgebreide semantische database. Deze database is ingedeeld in verschillende categorieen zoals vrolijk-bang, liefdevol-verdrietig, uitgelaten-boos. Aan de semantsche database is verder een linguïstisch model gekoppeld die veel verschillende zinsverbanden kan analyseren om zo tot een goede uitkomst van de berekening van de emotie te komen.

Customer care
Op dit moment komt het vaak voor dat twitteraars zich negatief uitlaten over een bepaald product, bedrijf, merk of dienst zonder dat het bedrijf weet waarom het gaat. Te laat reageren op een negatief sentiment kan grote imago schade toebrengen aan een bedrijf of een merk. Met de Imotionzer voorkom je dat dit kan gebeuren omdat deze tool een melding maakt als er een twitteraar zich (zeer) negatief uitlaat over het produkt of dienst. Verder worden alle gegevens in de Imotionizer opgeslagen die relevant zijn omtrent interactie met de community op social media, zodat altijd customer care kan worden uitgevoerd. Imotionizer wordt als SAAS aangeboden. Bedrijven kunnen hun eigen dag/week/maand/ jaar analyses direct inzien.

Lancering Imotionizer
Op de MARCOM 2011, gehouden op 15 en 16 Juni 2011 in de RAI te Amsterdam, zal NOMComm de Imotionizer gaan presenteren aan het grote publiek. NOMComm is aanwezig op stand MC53.

Links:
http://www.nomcommunications.com



Razende Robot Reporter