Imotionizer onderzoekt wat de belevenis van klanten daadwerkelijk is
Persbericht van NOM Communications
AMSTERDAM, 8 juni 2011 - Bedrijven geven veel geld uit aan marketing
campagnes om hun doelgroep te bereiken. Maar wat vinden klanten nou
daadwerkelijk van een product, bedrijf, merk of dienst! Voor deze
vraagstelling heeft NOMComm de Imotionizer ontwikkeld. De Imotionizer
meet niet alleen op social media het sentiment rondom een onderwerp,
maar brengt ook in kaart wie en waar er over het produkt of dienst
praat.
Semantische database
De Imotionizer meet het sentiment van content op social media op basis
van een zeer uitgebreide semantische database. Deze database is
ingedeeld in verschillende categorieen zoals vrolijk-bang,
liefdevol-verdrietig, uitgelaten-boos. Aan de semantsche database is
verder een linguïstisch model gekoppeld die veel verschillende
zinsverbanden kan analyseren om zo tot een goede uitkomst van de
berekening van de emotie te komen.
Customer care
Op dit moment komt het vaak voor dat twitteraars zich negatief uitlaten
over een bepaald product, bedrijf, merk of dienst zonder dat het
bedrijf weet waarom het gaat. Te laat reageren op een negatief
sentiment kan grote imago schade toebrengen aan een bedrijf of een
merk. Met de Imotionzer voorkom je dat dit kan gebeuren omdat deze tool
een melding maakt als er een twitteraar zich (zeer) negatief uitlaat
over het produkt of dienst. Verder worden alle gegevens in de
Imotionizer opgeslagen die relevant zijn omtrent interactie met de
community op social media, zodat altijd customer care kan worden
uitgevoerd. Imotionizer wordt als SAAS aangeboden. Bedrijven kunnen hun
eigen dag/week/maand/ jaar analyses direct inzien.
Lancering Imotionizer
Op de MARCOM 2011, gehouden op 15 en 16 Juni 2011 in de RAI te
Amsterdam, zal NOMComm de Imotionizer gaan presenteren aan het grote
publiek. NOMComm is aanwezig op stand MC53.
Links:
http://www.nomcommunications.com
Razende Robot Reporter