Ingezonden persbericht
- persbericht -
()
()
CLOWNS NIET WELKOM BIJ COMEDY CENTRAL
Demonstrerende clowns luiden Enjoy Daily campagne in
Amsterdam, 7 juni 2011
Vanaf vandaag is bij Comedy Central te zien hoe ver clowns gaan voor zendtijd op TV. Met de nieuwe Enjoy Daily merkcampagne, welke werd ingeluid door een landelijke demonstratie van 50 clowns, wil Comedy Central laten zien dat zij humor serieus neemt. Comedy Central brengt elke dag kwaliteitshumor en volgens de zender passen clowns niet in dit plaatje. En dat laten de rode neuzen natuurlijk niet zomaar over hun kant gaan. De Enjoy Daily campagne is bedacht en geproduceerd door Nothing Amsterdam in opdracht van Comedy Central en bestaat uit onder andere verschillende commercials.
Humor is een serieuze zaak
Comedy Central neemt humor serieus, dat is boodschap van haar nieuwe campagne. In de commercials zien we de directeur van de zender aan het werk. Het is een uitdagende taak om de kijkers te voorzien in hun dagelijkse dosis humor. Om dit te waarborgen geldt een strikte no-clown policy en daar beginnen de problemen. In de verschillende commercials nemen boze clowns het heft in eigen handen. De kracht van de campagne ligt in de combinatie tussen de serieuzere, zakelijke, blauwe wereld van de comedyzender en de kleurrijke, minder grappige clowns, die op hun eigen wijze tegen de mentaliteit van Comedy Central in gaan.
50 razende clowns
De campagne is afgetrapt door middel van een PR stunt, waarin 50 clowns op 3 verschillende plaatsen in Nederland hebben gedemonstreerd voor meer zendtijd op TV. De kleurrijke groep gaf acte de presence op het Media Park, het Binnenhof en op het Amsterdamse Beursplein en bestond onder andere uit een paar jongleurs, steltenlopers, een dwerg en een gebodypainte clown. De demonstratie werd gevoerd vanuit de Federatie Nederlandse Clowns (www.federatienederlandseclowns.nl).
()
()
CREDITS
Client: Comedy Central Northern Europe
Klant verantwoordelijk: Olaf Hovers, Henry Förster
Jody Verver, Marjolijn Winten
Agency: Nothing Amsterdam
Creatives: Ben Vessey, Andy Leek, Bas Korsten, Michael Jansen
Agency Producer: Suzanne van den Bouwhuijsen
Productiemaatschappij film: Happy Ending & Monodot
Productiemaatschappij print: Monodot
Regisseur: Jonathan David
Photographer: Toon Aerts
Executive Producer: Steven Shore & Maarten Le Roy
Production Manager: Saskia Verboven
D.O.P.: Rik Zang
Off Line studio: Condor Brussel (Gert Van Berckelaer)
On Line studio: Condor Brussel (Erik Bobeldijk)
Sound studio: Sonicville (Jean-Louis Viroux) & Kees Kroot
- EINDE BERICHT -