Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 30 mei 2011
CCC lanceert programma voor conferentie van 7 juni
Connect or Die
De Creative Company Conference is het evenement waar eens per jaar
professionals uit de creatieve industrie (reclame, design, digital,
media) en het bedrijfsleven en overheid elkaar ontmoeten en spreken
over creativiteit en innovatie in business. Het thema van de 4de CCC
die op 7 juni in Haarlem wordt georganiseerd is Connect!
.
In de ochtend gaat het over connected zijn in de creatieve industrie.
Welke competenties heeft een creatief bureau nodig en wat outsource je
in de markt van vandaag en morgen. Wat zijn voorbeelden van netwerken
als organisatiemodel, hoe organiseer je co-creation in de creatieve
industrie en hoe ontwikkel je van marketing manager tot conversation
manager?
In de middag staat connectivity en innovatief ondernemerschap
centraal, met lessen van Techcrunch uit Silicon Valley en de emerging
markten, de nieuwe crowdsourcing businessmodellen uit Amerika van
Crowdsortium.org en de kijk op creatief ondernemerschap van venture
capital investeerder Van den Ende & Deitmers. En last but not least:
de voortrekker van de Creatieve Industrie in Nederland Victor van der
Chijs van OMA vertelt hoe hij zijn bureau internationaal heeft groot
gemaakt en wat de modellen zijn waar creatieve bedrijven op kunnen
groeien. Victor is de belangrijkste adviseur van de minister op het
gebied van de Creatieve Industrie als een van de topgebieden in het
nieuwe industriebeleid. Hij gaat op de CCC vertellen hoe de creatieve
sector de innovatiekracht van de andere sectoren van de BV Nederland
kan verbeteren.
Tijdens de long lunch serveert de CCC niet alleen heerlijk eten, maar
ook een menu van 15 interactieve korte programma's op de CCC
Experience: van 1:1 brain picking met de CCC sprekers, Visual Jamming,
Scan Business Modelling, Creative Idea Protection tot Website Clinics
de Social Scan en veel meer.
Kijk op www.creativecompanyconference.com voor het complete programma.
Ingezonden persbericht