2e fase MER RijnlandRoute
Bij omvangrijke projecten met mogelijk veel gevolgen voor de omgeving
is het opstellen van een milieueffectrapport (MER) wettelijk verplicht.
Dit geldt ook voor het project RijnlandRoute. In een MER worden alle
relevante milieueffecten beschreven die een project (in dit geval een
nieuwe weg) kan hebben op het milieu. Het doel hiervan is dat het
milieubelang volwaardig meeweegt in de besluitvorming rondom de verdere
uitwerking en vormgeving van de voorgenomen ontwikkeling.
2e fase
De m.e.r.-procedure voor de RijnlandRoute kent twee fases. De eerste
fase heeft geresulteerd in drie tracéalternatieven: Zoeken naar Balans,
N11-West en Churchill Avenue. Tijdens de tweede fase van de
m.e.r.-procedure zijn er in totaal zeven varianten opgesteld voor deze
drie tracéalternatieven. Voor deze varianten zijn ontwerpen gemaakt en
zijn de effecten bepaald. Het resultaat hiervan is beschreven in het
rapport 2e fase MER RijnlandRoute, een nieuwe oost-westverbinding
tussen de A4 en Katwijk (hier doorlinken naar het rapport)
* 7 juni 2011
Gemeente Voorschoten