Ingezonden persbericht


Persbericht

Maarten van Rossem in DONALD(c):
'Donald Duck beste premier voor Nederland'

Hoofddorp, 7 juni 2011 - Maarten van Rossem ziet in Donald Duck de beste premier voor Nederland. Dat zegt hij in het nieuwe Holland nummer van DONALD(c), de mannenglossy van de beroemde eend. 'En dan krijgen we de neefjes erbij en die combinatie is niet zo gek. Want die corrigeren hem.'

De nieuwe DONALD(c) is 100% Holland. Van Donald Dutch dus. Maarten van Rossem, Neerlands eigen buurman Bolderbast, vergelijkt Nederland met Amerika en buigt zich over de vraag of de typische Nederlander bestaat. En hij besluit met een pleidooi voor Donald als nieuwe premier van Nederland. 'Donald is sympathiek. Hij maakt fouten, maar geeft die ook toe. En wat hij doet, gaat altijd ten koste van hemzelf, nooit van een ander.'

Campingsmoking
Ook brengt DONALD(c) een onthullend interview over Hollanders met Miss Nederland Desiree van den Berg. En wie zijn de knapste kaaskoppen, oftewel de leukste Willie Wortels van ons land? Qua mode trakteert de mannenglossy ons op een inspirerende reportage over de Hollandse campingsmoking.

En natuurlijk ook...
Tel daarbij dde strips en reportages over auto's, gadgets, sport en natuurlijk vrouwen, met de welbekende Donald Duck-humor, en de nieuwe DONALD(c) is weer helemaal HET tijdschrift voor de man.

Voor grote jongens
Personality-glossy DONALD(c), gebaseerd op de eend die iedereen kent en liefheeft, verscheen voor het eerst in 2009 als eenmalige uitgave. Inmiddels is DONALD(c) een volwaardig, volwassen tijdschrift. 'Voor mannen met power, ambitie en gevoel voor humor,' aldus het blad. 'Fans van de helden in Duckstad. Grote jongens. Woerden. Gewone helden. Blikvangers. Hollanders...'

Het 100% Hollland nummer ligt vanaf 7 juni in de winkel. Zondag 19 juni is het Vaderdag. Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Noot voor redacties


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (