PERSBERICHT
()
Mercure hotels lanceert
AMSTERDAM, woensdag 1 juni 2011 - Mercure hotels opent vandaag de inschrijving voor de Mercure Cultuurprijs. Een jaarlijks terugkerende ontwerpwedstrijd waarbij Nederlandse kunstenaars de opdracht krijgen een tafelconcept, passend in een hotelomgeving te ontwerpen; van servies tot tafellinnen, van kandelaars tot bestek. De inzendingen worden door deskundige juryleden uit verschillende disciplines beoordeeld. De intentie is om het winnende concept in zijn geheel of gedeeltelijk in productie en in gebruik te nemen in alle Nederlandse Mercure hotels. Met de introductie van de prijs, wil Mercure hotels haar rol in de Nederlandse kunst- en cultuursector versterken.
Alle type kunstenaars kunnen deelnemen aan de Mercure Cultuurprijs. Vormgevers, ontwerpers, architecten, maar ook studenten van kunstacademies en creatieve opleidingen worden uitgedaagd een tafelconcept te ontwerpen. Bij het ontwerpen van het concept staat de gehele aankleding van een eettafel centraal.
Drie nominaties, één winnaar
De jury beoordeelt de inzendingen op vormgeving, materiaalgebruik, functionaliteit, vernieuwend concept en passend in een hotelomgeving. Uit alle inzendingen worden drie ontwerpen door de jury genomineerd. Deze schetsen worden op kosten van Mercure hotels uitgewerkt tot een prototype.
Dinsdagavond 29 november vindt het Mercure Cultuurprijs gala plaats. Hier staan de drie prototypes tentoongesteld en maakt de juryvoorzitter de winnaar van de Mercure Cultuurprijs 2011 bekend.
Mercure en cultuur
Mercure hotels steunt de Nederlandse kunst- en cultuursector al jaren door het sponsoren van verschillende projecten en evenementen. Met de Mercure Cultuurprijs wil Mercure hotels een extra bijdrage leveren, aangezien talentvolle kunstenaars van grote culturele en economische waarde zijn.
De inschrijf- en inzendperiode van de Mercure Cultuurprijs loopt van 1 juni tot en met 1 september 2011. Meer informatie over de wedstrijd en deelname is te vinden op:
//////////////////////////
Over Mercure hotels
Mercure biedt zakenreizigers en toeristen een echt alternatief voor hotelketens en zelfstandige hotels. Mercure is het enige merk van middenklassehotels dat de kracht van een internationaal netwerk van 700 hotels en gegarandeerde kwaliteit combineert met de authentieke ervaring van hotels met een eigen sfeer, stevig geworteld in de plaatselijke traditie en geleid door toegewijde hoteliers. Gasten zijn welkom in Mercure hotels in bijna 49 landen over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op:
Over Accor
Accor, 's werelds toonaangevende hotelonderneming en marktleider in Europa is aanwezig in 90 landen met 4.200 hotels en ruim 500.000 kamers. Met een omvangrijke portfolio aan hotelmerken - Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seasons, Etap Hotel, Formule 1, hotelF1, Motel 6 en aanverwante activiteiten zoals Thalassa sea & spa en Lenôtre beschikt Accor over een breed aanbod van luxe tot budget. Met 145.000 medewerkers wereldwijd biedt Accor zijn klanten ruim 45 jaar kennis en ervaring.
In Nederland biedt Accor zijn gasten een brede keuze uit 38 hotels, van het luxe tot het budget segment: 1 Sofitel Legend, het prestigieuze Hotel The Grand Amsterdam, 1 Pullman hotel, 1 MGallery hotel - The Convent Hotel Amsterdam, 9 Novotel hotels, 12 Mercure hotels, 11 ibis hotels, 1 Etap hotel en 2 Formule1 hotels.
//////////////////////////