Amsterdam, 1-6-2011
Fortress Social Branding ontwikkelt Facebook app voor WaarBenJij.Nu
Of je nu een strand- en feesttypje of een geharde outdoor bent; Australië heeft allemaal. In opdracht van WaarBenJij.Nu, de grootste reiscommunity van Nederland, heeft Fortress Social Branding een speciale Facebook app ontwikkeld waarmee fans een geheel verzorgde reis down under kunnen winnen. Het aantal fans is sinds de lancering van een week geleden explosief gestegen van een kleine 500 naar ruim 9.800. De app, een samenwerking tussen WaarBenJij.Nu, Australia.com en KILROY, nodigt gebruikers uit drie multiple choice vragen te beantwoorden en de actie te delen met vrienden. Na deelname maakt men kans op een geheel verzorgde trip naar Australië, een iPad2 of een van de 15 Australië gidsen. De tab biedt uitgebreide mogelijkheden om een grote groep fans rondom de reisorganisatie op te bouwen. "De actie verloopt tot nu toe zeer voorspoedig. Ik verwacht dat we op zeer korte termijn de 10.000 fans gaan halen", aldus Japser Hofkes, directeur bij WaarBenJij.Nu.
Het succes van de grootste online reiscommunity van Nederland is goed terug te zien aan de grote activiteit op de Facebook pagina. De actie is onder andere gecommuniceerd via Facebook, Hyves, Twitter en het eigen netwerk van WaarBenJij.Nu. De dedicated mail-out naar 200.000 WaarBenJij.Nu leden heeft in een week tijd een enorme groei van het aantal Facebook fans bewerkstelligd. Uri Roos, creative director Fortress: "De explosieve groei is te verklaren doordat meedoen aan de actie zeer laagdrempelig is. De gebruiker hoeft namelijk geen toestemming te geven voor de applicatie. De aanmeldingen worden door WaarBenJij.Nu in de database opgenomen en kunnen voor een volgende campagne weer benaderd worden."
De link:
Over Fortress Social Branding
Over WaarBenJij.Nu
---
Noot voor redacties
Einde persbericht,