Ingezonden persbericht


Persbericht

Glennis Grace zingt op cover Grazia
Speciale colourful QR editie

Hoofddorp, 1-6-2011 - Wegens succes herhaald: Grazia's zingende cover! Haal de smartphone maar weer tevoorschijn, want deze keer zingt Glennis Grace je vanaf de cover live tegemoet. En in deze colourful edition zitten nog meer verrassingen.

In februari 2011 bracht Grazia als eerste vrouwenblad een QR-editie met een 'zingende cover' van Ilse de Lange. Nu wordt dat succes herhaald met Glennis Grace. Vorige week verscheen haar cd One Night Only, waarop ze nummers van haar favoriete artiesten zingt. Scan met een smartphone de quick reposonse (QR code) en je hoort en ziet haar Halo van Beyoncé op gepassioneerde wijze vertolken! 'Sommige vrienden dachten dat het met mij niet meer zou goed komen, dat voelde ik. Dat gaf me juist de motivatie om door te gaan,' vertelt Glennis in Grazia.

23 codes
In totaal zijn op 23 plekken in het blad QR-codes geplaatst waarachter een filmpje of een handige site te vinden is waar je bijvoorbeeld hét jurkje van Kate Middleton kunt bestellen, de trailer van de film Something Borrowed kunt zien of een kijkje in de keuken krijgt bij The Next Generation: 19 creatieve talenten die hun mix aan culturen meenemen in hun werk.

Colourful issue
Thema van deze QR-editie is Colourful. Grazia's hoofdredacteur Hilmar Mulder vertelt in haar editorial waarom. ''Wordt het niet eens tijd voor een black Grazia?' kreeg ik steeds vaker te horen van onze lezers. Vooral het laatste jaar bereikte me steeds vaker het verzoek of we, in navolging van de Italiaanse Vogue, een keer een compleet nummer konden wijden aan vrouwen uit alle windstreken. Daarom besloten we bij wijze van inhaalslag deze colourful Grazia te maken. We namen ons voor om op een eigenwijze manier de positieve kanten van onze multiculturele samenleving te vieren, overigens zonder taboes uit de weg te gaan. En ik denk dat het gelukt is." Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.



Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (