Ingezonden persbericht


Hoofddorp, 31 mei 2011 - Sanoma Media introduceert OOGGetuige: een maandblad en app voor zowel de iPhone als iPad. Het maandblad is Nederlands eerste tijdschrift voor 'de kijkers onder de lezers' waarin foto's de hoofdrol spelen. Het honderd pagina's tellende magazine brengt elke maand een zorgvuldig gemaakte selectie van de meest bijzondere beelden uit binnen- en buitenland. Vanaf 1 juni ligt OOGGetuige in de winkel en kost ¤4,550. De app is te verkrijgen in de appstore voor ¤0,79.

Het magazine dat twaalf keer per jaar verschijnt heeft een zakelijke toon, is informatief en soms ook humoristisch. De foto's die in het blad gepubliceerd worden zijn ondergebracht in rubrieken als nieuws & actualiteit, natuur & wetenschap, entertainment & glamour en als laatste beeldverhalen & fotodossiers. Het beeldblad bestaat voor 90% uit foto's en voor 10% uit tekst.

Uitgever Wouter Verkennis: 'We zijn erg benieuwd hoe ons nieuwe maandblad zal aanslaan bij het publiek. Foto's kijken gaat tegenwoordig vaak online, maar leveren niet dezelfde impact die we met een magazine juist wel kunnen bieden. Met het blad, de website, iPad en iPhone app met dagelijkse nieuwe aanvoer van beeld, biedt OOGGetuige een crossmediale dimensie voor haar lezers en de fotobeleving.'

OOGGetuige ook op de iPhone en iPad
Elke dag maakt de fotoredactie van OOGGetuige een selectie van foto's van de betreffende dag. Met de foto's die worden binnengehaald via de app kan een archief opgebouwd worden. De app is voor ¤0,79 te downlloaden in de appstore.

Http://www.oog-getuige.nl

Sanoma Media Netherlands
Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland. Lezers en bezoekers waarmee Sanoma Media generaties lang een (h)echt contact heeft opgebouwd.

Het portfolio van Sanoma bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Sanoma Media is een grensverleggend mediahuis, dat met haar expertise, creativiteit en aansprekende content adverteerders de juiste context biedt om hun doelstelling te realiseren. Meer informatie over Sanoma Media Netherlands vind je op www.sanomamedia.nl

Sanoma Media Netherlands B.V. maakt deel uit van Sanoma Media B.V., een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomamediaNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (