Centrale hal Stadhuis hersteld én uitgebreid met DigiCorner
Stadhuistoren
De centrale hal van het Stadhuis is weer volledig in gebruik na de
brand van september vorig jaar. Patrick van Domburg, wethouder
dienstverlening, heeft de hal op 1 juni officieel heropend. Op het
eerste gezicht is er weinig veranderd. Maar de hal is uitgebreid met
een aantal vernieuwingen, waarmee de gemeente haar dienstverlening
verder verbetert.
Nieuw in de centrale hal is de zogenaamde DigiCorner. Dit is een plek
waar bezoekers digitaal zaken kunnen regelen met de gemeente,
bijvoorbeeld een melding doen of een van de ruim zestig digitale
producten aanvragen zoals een Wmo-voorziening. Met de DigiCorner
promoot de gemeente de digitale dienstverlening.
Als het druk is, hoeven bezoekers niet te wachten tot ze geholpen
worden aan de balie. Ze kunnen zelf hun zaken digitaal afhandelen en
gemeentelijke informatie opzoeken. Via snelkeuzes worden ze naar de
goede plek op de website geleid. Voor wie er niet uitkomt, is de
gastvrouw beschikbaar om te helpen. Ook het gelijk afrekenen van
betaalproducten is geregeld, doordat klanten gebruik kunnen maken van
iDEAL in combinatie met een paslezer, eenmalige machtiging of een
creditcard.
Verder is er nu gratis WiFi in en om het Stadhuis als stimulans om
zaken digitaal te regelen met de gemeente. Dit kan dus ook vanaf het
terras op het Stadhuisplein.
De gemeente breidt de digitale dienstverlening steeds verder uit, zodat
het aantal bezoekers aan de balies vermindert. Dit levert een bijdrage
aan de bezuinigingen die de gemeente moet realiseren.
Gemeente Zoetermeer