Politie werft agenten met screenjezelf-campagne
Persbericht van Politieacademie
Wervingscampagne versterkt bewustwording:
POLITIE WERFT AGENTEN MET SCREENJEZELF-CAMPAGNE
Screen jezelf en kijk of het politiewerk écht iets voor je is. Dat is
de boodschap van de vernieuwde landelijke wervingscampagne die deze
week van start gaat. De campagne stelt belangstellenden voor de keus:
kan ik en wil ik écht wel politieagent worden?
Zo worden mensen aangetrokken die bij de politie passen en die een
grotere kans hebben om succesvol door de selectie te komen.
Screen jezelf en word agent
Vanaf deze week zijn verschillende campagne-uitingen te zien in diverse
online media, in Metro en Spits en diverse abri's in het westen en
zuiden van het land. De uitingen laten een situatie zien die je als
agent in de praktijk tegenkomt en stelt de kijker de vraag: kun jij dit
tot een goed einde brengen? Beschik jij over de juiste mentaliteit en
competenties? De uitingen zetten de kijker aan het denken en verleiden
belangstellenden zichzelf verder te screenen op
www.screenjezelf.kombijdepolitie.nl.
Jaap van Zielst, Hoofd Afdeling Werving Politie: "Vaak hebben
belangstellenden alleen oog voor de spannende, afwisselende kant van
het politiewerk. Maar dat het vak ook een andere kant heeft, dringt
niet altijd door. Het doel van de campagne is dat belangstellenden goed
weten waar ze aan beginnen op het moment dat ze de sollicitatieknop
indrukken. Op deze manier houden we uiteindelijk meer mensen over met
de juiste eigenschappen en mentaliteit die de selectieprocedure
ingaan."
Confronterende filmpjes
Op de website screenjezelf.kombijdepolitie.nl kunnen bezoekers met
behulp van filmpjes zichzelf 'screenen' voor het politiewerk. Door de
ogen van een agent kijkt de bezoeker naar soms heftige en emotionele
situaties. Vervolgens wordt de kijker gevraagd zich in de agent te
verplaatsen en een antwoord te kiezen. Tenslotte vertellen
politiestudenten hoe ze hierop worden voorbereid in de opleiding.
Respect voor politiewerk
De wijze waarop de uitingen zijn uitgewerkt, heeft nog een bijkomstig
positief effect bij het brede publiek. De uitingen laten zien dat je
aardig wat in huis moet hebben om politieagent te worden. Dit draagt
bij aan de versterking van de gezagspositie van de politie. Immers, dat
agenten lastige situaties tot een goed einde weten te brengen, dwingt
respect af.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet
(www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl
*
*
Links:
http://www.screenjezelf.kombijdepolitie.nl
Bijlage:
* voorbeeld advertentiepdf
Razende Robot Reporter