Philips
Philips lanceert vervolg op online comedy Nigel & Victoria
1 juni, 2011
Amsterdam, 1 juni 2011 - Philips lanceert vandaag deel twee van de
succesvolle branded content comedyserie `Nigel & Victoria' over het
liefdesleven van marketingmedewerker Nigel en zijn vriendin Victoria
Koblenko, de slimme gadget reviewer. Ook volgen we de wereldwijde
zoektocht van Nigel naar nieuwe reviewers die in real life plaatsvond.
Zo ook in Nederland.
In de eerste online serie was Victoria Koblenko de officiële product
reviewer van de `On the Go'-accessoires. Hiermee sprak zij slimme en
trendy jonge vrouwen aan met een passie voor gadgets, muziek, mode en
entertainment. In 6 afleveringen van 4 minuten, worden fans van de
serie uitgenodigd om het volgende seizoen van Nigel & Victoria te
bekijken: `The Search'.
Online meets real life
Philips zorgt met de branded content voor een frisse aanpak op het
gebied van fan engagement. In de nieuwe serie van Nigel & Victoria
wordt de verhaallijn namelijk geïntegreerd in een real life zoektocht
naar productreviewers in landen over de hele wereld, waaronder
Nederland. Deze campagne combineert elementen van orginele en grappige
content, de inzet van social media én een real life casting.
"De manier waarop consumenten relaties aangaan met merken verandert
continu. Organisaties moeten deze ontwikkelingen dan ook goed in de
gaten", aldus Gary Raucher, vice-president en hoofd Integrated
Communications van Philips. "Philips neemt het voortouw door dit goed
te observeren en vervolgens te reageren op de nieuwe manier waarop de
consument met content omgaat. Een innovatieve campagne met branded
content zoals Nigel & Victoria is hier een goed voorbeeld van."
Nieuw gezicht `On the Go'-accessoires: Chariva Zaandam
Chariva Zaandam (27) mag zich het nieuwe gezicht van Philips voor de
`On the Go'-accessoires in Nederland noemen. Tijdens een auditie in
Amsterdam bewees Chariva zich als een uitstekende gadget reviewer.
Volgens de jury is ze spontaan, grappig, past ze goed bij Philips en is
ze bovendien heel geloofwaardig. Daarnaast wist ze de gadgets op een
eerlijke en enthousiaste manier te reviewen. Na de auditie werden er
onder andere reviewfilmpjes opgenomen voor hoofdtelefoons en
iPadhoezen. Chariva schreef hier haar eigen scripts voor.
De van oorsprong Hilversumse Chariva is van alle markten thuis.
Momenteel woont ze in Amsterdam waar ze werkt als copywriter. Daarnaast
schrijft ze haar eerste kinderboek. In haar rol als de Nederlandse
gadgetreviewer voor Philips, komt haar acteer- en modellenervaring goed
van pas. Naast de product review-filmpjes die Chariva maakte, is zij
ook te zien in de eerste aflevering van Nigel & Victoria.
Deze auditie was onderdeel van een globale zoektocht naar nieuwe
gezichten voor de accessoirereeks. Chariva is 1 van de 10 nieuwe
gezichten die Philips wereldwijd heeft geselecteerd. In de nieuwe
afleveringen van Nigel & Victoria doet Nigel naast Nederland, Engeland,
België, Duitsland, Thailand en de Filippijnen aan.
---
Neem voor meer informatie contact op met:
Lianne van Vliet
Fleishman-Hillard
Tel: 020 406 59 34
E-mail: lianne.vanvliet@fleishman.com
---
Over Nigel and Victoria
Nigel & Victoria is een branded content serie bedacht door Philips met
in de hoofdrollen Nigel de marketingmedewerker van Philips en Victoria
Koblenko, zijn vriendin én Philips gadget reviewer. Meer informatie
vind je op www.facebook.com/nigelandvictoria waar alle afleveringen en
bonusmateriaal vanaf donderdag 2 juni te zien zijn.
---
Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 117.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 100 landen. Met een omzet van EUR 22.3 miljard in 2010 is
de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg
en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.