Gemeente Eemnes


01-06-2011
Vanaf vandaag hebben de BEL-gemeenten hun internetdiensten verder uitgebreid. Via de gemeentelijke website hebben inwoners toegang tot vier extra digitale producten. Het doorgeven van een verhuizing en het maken van een afspraak voor het vernieuwen van een rijbewijs, paspoort, of identiteitskaart. Via internet, direct digitaal zaken doen, zijn deze diensten 24 uur per dag toegankelijk. De dienstverlening aan het fysieke loket wordt binnenkort aangepast aan deze ontwikkeling, door het werken op afspraak uit te breiden.

Naast de uitbreiding met deze vier transacties hebben inwoners ook toegang tot hun persoonlijke internetpagina `mijn loket'. Daar kunnen ze zien welke digitale zaken bij hun gemeente in behandeling zijn en welke zaken zij in het verleden hebben afgenomen. Inloggen gaat met DigiD, waarmee privacy is gewaarborgd. `Mijn loket' is ook voorzien van 340 vragen én antwoorden over de dienstverlening van de gemeente.

Programma Dienstverlening
De BEL-gemeenten willen hun dienstverlening de komende jaren verbeteren door beter gebruik te maken van de mogelijkheden van ICT. Daarvoor is door de gemeenteraden vorig jaar het informatieplan vastgesteld. De oplevering van `mijn loket' en de vier extra digitale producten is één van de onderdelen van het informatieplan. Tot eind dit jaar worden stapsgewijs meer digitale producten toegevoegd aan de websites. Ook is met de oplevering van dit project een eerste stap gezet naar het centraal organiseren van alle gemeentelijke diensten in een klantcontactcentrum (kcc).