01-06-2011
Vanaf vandaag hebben de BEL-gemeenten hun internetdiensten verder
uitgebreid. Via de gemeentelijke website hebben inwoners toegang tot
vier extra digitale producten. Het doorgeven van een verhuizing en het
maken van een afspraak voor het vernieuwen van een rijbewijs, paspoort,
of identiteitskaart. Via internet, direct digitaal zaken doen, zijn
deze diensten 24 uur per dag toegankelijk. De dienstverlening aan het
fysieke loket wordt binnenkort aangepast aan deze ontwikkeling, door
het werken op afspraak uit te breiden.
Naast de uitbreiding met deze vier transacties hebben inwoners ook
toegang tot hun persoonlijke internetpagina `mijn loket'. Daar kunnen
ze zien welke digitale zaken bij hun gemeente in behandeling zijn en
welke zaken zij in het verleden hebben afgenomen. Inloggen gaat met
DigiD, waarmee privacy is gewaarborgd. `Mijn loket' is ook voorzien van
340 vragen én antwoorden over de dienstverlening van de gemeente.
Programma Dienstverlening
De BEL-gemeenten willen hun dienstverlening de komende jaren verbeteren
door beter gebruik te maken van de mogelijkheden van ICT. Daarvoor is
door de gemeenteraden vorig jaar het informatieplan vastgesteld. De
oplevering van `mijn loket' en de vier extra digitale producten is één
van de onderdelen van het informatieplan. Tot eind dit jaar worden
stapsgewijs meer digitale producten toegevoegd aan de websites. Ook is
met de oplevering van dit project een eerste stap gezet naar het
centraal organiseren van alle gemeentelijke diensten in een
klantcontactcentrum (kcc).
Gemeente Eemnes