Politiebond ACP

ACP Rechtshulppolis: een verhaal uit de praktijk

Petra en Johan wonen samen, werken allebei voor het politiekorps Rotterdam-Rijnmond en zijn beiden lid van de ACP. Zij hebben één ACP Rechtshulppolis afgesloten en zijn daarmee verzekerd van juridische hulp en ondersteuning bij een conflict in privésituaties. Bij de aanschaf van een nieuwe keuken en de problemen die daarop volgden, bleek deze verzekering hen goed van pas te komen.

Het stond met grote letters op de gevel: `Vankerk, keukenspecialist'. Johan reed er elke dag op weg naar zijn werk langs. Omdat de keuken van Petra en Johan kuren begon te vertonen, stelde Johan aan Petra voor om een bezoekje te brengen aan deze keukenspecialist. Hij werd keurig te woord gestaan en het kopje koffie en de ambachtelijk gevulde koek bij ontvangst zorgden voor een vertrouwd gevoel. Toen Petra en Johan hun droomkeuken zagen, was de zaak snel beklonken. Het alles in één pakket nam volgens de verkoper al het werk voor Petra en Johan uit handen. Van de sloop tot een in de puntjes geïnstalleerde keuken, Petra en Johan zouden er geen omkijken naar hebben. Bij de levering doemden echter de eerste problemen op.

Problemen in de planning

De dag dat de oude keuken zou worden gesloopt, had Petra vrijgenomen. De slopers zouden om tien uur in de ochtend arriveren. Maar om twee uur 's middags was er nog niemand te bekennen. Toen ze belde met de keukenspecialist voor uitleg, kreeg ze te horen dat er iets was misgegaan met de planning. Het zou pas een week later mogelijk zijn om te starten met de sloop. Vankerk beloofde Petra dat dit geen consequenties had voor de rest van het proces. Een week later stonden de slopers inderdaad om tien uur 's ochtends op de stoep, maar tien minuten later werd ook de nieuwe keuken al afgeleverd. Deze zou door de vertraagde sloop van de oude keuken een week later worden afgeleverd. Petra belde met Vankerk, maar niemand nam op. De chauffeur weigerde om de keuken weer mee terug te nemen en dus werden alle onderdelen op de stoep voor het huis geplaatst.

Flinke compensatie

Om een lang verhaal kort te maken, na bovengenoemde problemen bleek de keuken na twee maanden ook nog eens waterschade te hebben. Vankerk weigerde de schade te herstellen en om Petra en Johan tegemoet te komen. Petra en Johan schakelden ARAG in. Dankzij de ACP rechtshulppolis werden de kastjes met schade hersteld en ontvingen Petra en Johan een flinke compensatie.

---

18/05/11 08:38

---