Consument krijgt meer invloed op ontvangst pakket bij TNT Post

Persbericht van TNT Post

HOOFDDORP, 17 MEI 2011 - Pakketservice van TNT Post introduceert landelijk nieuwe bezorgmogelijkheden. Wanneer de consument niet thuis is tijdens de eerste aanbieding van het pakket dan kan de ontvanger via www.tntpost.nl/ontvangen aangeven waar en wanneer een bestelling opnieuw bezorgd moet worden. Dit biedt de consument een oplossing wanneer deze niet thuis is om een pakket te ontvangen. Ook is op www.tntpost.nl/ontvangen zichtbaar hoe laat de pakketchauffeur langskomt.

Bij afwezigheid van de consument laat de chauffeur een bericht achter, hierop wordt de ontvanger vanaf nu geïnformeerd over de bezorgmogelijkheden.

De volgende keuzes zijn hierbij mogelijk:
- Het pakket wordt aangeboden op een andere dag en tijd. Het bezorgadres blijft ongewijzigd
- Bezorging bij buren met dezelfde postcode. Het huisnummer van de buren dient te worden ingevuld, de klant kan ook kiezen voor een andere dag met tijd
- Bezorging bij het dichtstbijzijnde TNT Postkantoor Door middel van de 'Niet-thuis-code' op het nieuwe bericht van de chauffeur kan de ontvanger via de website de gewenste bezorgkeuze vóór 22.00 uur op de eerste afleverdag kenbaar maken.

Wanneer er niets veranderd wordt, zal het pakket de eerstvolgende dag (uitgezonderd zon- en feestdagen) opnieuw worden aangeboden op het huidige adres.
Pakketservice van TNT Post speelt met deze nieuwe ontwikkeling in op de wensen van degenen die een pakket ontvangen. Met deze -en toekomstige- ontwikkelingen streeft Pakketservice van TNT Post er naar het gemak en verdere groei van online shoppen te stimuleren.

Over TNT Post
TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan ruim 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf distribueert daarnaast post in een aantal Europese landen. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in 2010 bedroeg 4.268 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.




Razende Robot Reporter