Ingezonden persbericht


PERSBERICHT
Amsterdam, 29 april 2011

Levende posters in abri Bladenweek 2011 trekken de aandacht Acteur plast naast pot op Leidseplein

Op het Leidseplein wordt sinds woensdag regelmatig een man gesignaleerd die een tijdschrift leest, terwijl hij ín de bushalte op een toilet zit. Hij maakt deel uit van de 'levende posters' waarmee Hachette Filipacchi Media en JCDecaux de Bladenweek 2011 promoten. In dezelfde Abri ligt tevens iemand in bed te lezen en bladert een dame door een blad onder de droogkap van de kapper. Maar de lezende toiletganger die al zoveel bekijks trok en in talloze tweets opdook, plaste vrijdagmiddag letterlijk naast de pot. Zijn toilet werd gestolen door een voorbijganger.

De campagne, waarbij de favoriete momenten om een blad te lezen letterlijk worden uitgebeeld, lokt veel reacties uit bij het publiek. Mensen laten zich met de acteurs op de foto zetten of springen spontaan bij hen in bed. Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux, kan er de humor wel van inzien: "De campagne slaat aan en er is ontzettend veel interactie tussen het publiek en de acteurs. Blijkbaar vond iemand het nodig om met een toiletpot in de tram te springen, maar dat probleem wordt nu opgelost. De acteur-zonder-toilet is nu bij één van de andere acteurs in bed gaan liggen. Er is al een nieuwe pot onderweg, vanavond zit hij weer op zijn favoriete plek", aldus van Amerongen.

(einde bericht)

Noot voor redactie,