Ingezonden persbericht


ATPI BEPLEIT KEURMERK PARKEREN SCHIPHOL

SCHIPHOL-RIJK, 28 april 2011 - De chaos met de parkeervoorzieningen rond Schiphol wordt steeds onoverzichtelijker. Na eerdere problemen om voor korte ritten nog taxi's te krijgen - chauffeurs willen deze nogal eens weigeren - bestaat nu groeiende onduidelijkheid met het steeds grotere aanbod van alternatieve en goedkope parkeermogelijkheden rond de luchthaven. De directie van ATPI, één van de top drie zakenreisorganisaties in ons land, bepleit duidelijke regels van de overheid en Schiphol.

ATPI krijgt over de chaos aan parkeermogelijkheden steeds vaker vragen van zakenreizigers. Zij kunnen door de bomen het bos niet meer zien en weten niet wat ze kunnen verwachten ten aanzien van kwaliteit. 'Het is onzeker wat nu wel en niet is toegestaan, sinds de gemeente Haarlemmermeer vorige week heeft aangekondigd op te gaan treden tegen de wildgroei. Naast de vele parkeermogelijkheden - van luxe tot simpel - die door Schiphol zelf worden geëxploiteerd, is het voor de zakenreiziger volstrekt onduidelijk of andere aanbieders in overtreding zijn', aldus Willem Starink, Regional Managing Director van ATPI.

Starink vervolgt: 'De prijzen variëren van laag tot hoog en de producten en voorwaarden verschillen vaak. Voor alle duidelijkheid: wij zijn voorstander van concurrentie en marktwerking. Maar wel op basis van heldere uitgangspunten. Misschien moet voor parkeerbedrijven van buiten Schiphol een soort keurmerk worden afgesproken. De huidige situatie is niet in het belang van de klant, zeker als sommige parkeeraanbieders twijfels zouden oproepen. Wij juichen een onderzoek toe, waarbij goed en fout in beeld wordt gebracht.'


- EINDE -

Noot voor de redactie,