Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

Informatiesite telefonische verkoop 10.000 keer bezocht in 2010

woensdag 27 april 2011

Leidschendam, 27 april 2011 De Consumentenlijn Telemarketing, de informatie- en klachtensite van bedrijven en organisaties die aan telefonische verkoop (telemarketing) doen, is in 2010 bijna 10.000 keer bezocht. 378 bezoekers hebben tijdens dat bezoek een klacht ingediend en 29 hebben een vraag gesteld. Net als vorig jaar wordt het meest geklaagd over gebeld worden terwijl men in het bel-me-niet-register ingeschreven staat. Consumenten maken regelmatig gebruik van de mogelijkheid een herhaalklacht in te dienen, wanneer men vindt dat een klacht niet goed is afgehandeld. In tegenstellling tot Consuwijzer legt de Consumentenlijn Telemarketing de klachten bij de betreffende bedrijven neer en controleert of die er ook daadwerkelijk iets mee doen.

De Klantenservice Federatie, verantwoordelijk voor de informatiesite, vind goede informatieverstrekking cruciaal voor de wijze waarop de consument commerciële benadering door bedrijven ervaart. Volgens Sanne Muijser van de KSF weten nog onvoldoende mensen dat ze altijd gebeld mogen worden door huidige leveranciers van bijvoorbeeld telefonie of energie. "Dat geldt ook voor degenen die in bel-me-niet staan ingeschreven en de meeste mensen stellen die interactie ook wel op prijs. Maar als je denkt dat zo'n telefoontje verboden is, ben je sneller geïrriteerd en sta je niet meer open voor de aanbieding of mededeling van je provider".

De Consumentenlijn Telemarketing is een initiatief van het Nederlandse bedrijfsleven dat gebruik maakt van telemarketing en de facilitaire callcenters, verenigd in de KSF.