Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
Informatiesite telefonische verkoop 10.000 keer bezocht in 2010
woensdag 27 april 2011
Leidschendam, 27 april 2011 De Consumentenlijn Telemarketing, de
informatie- en klachtensite van bedrijven en organisaties die aan
telefonische verkoop (telemarketing) doen, is in 2010 bijna 10.000 keer
bezocht. 378 bezoekers hebben tijdens dat bezoek een klacht ingediend
en 29 hebben een vraag gesteld. Net als vorig jaar wordt het meest
geklaagd over gebeld worden terwijl men in het bel-me-niet-register
ingeschreven staat. Consumenten maken regelmatig gebruik van de
mogelijkheid een herhaalklacht in te dienen, wanneer men vindt dat een
klacht niet goed is afgehandeld. In tegenstellling tot Consuwijzer legt
de Consumentenlijn Telemarketing de klachten bij de betreffende
bedrijven neer en controleert of die er ook daadwerkelijk iets mee
doen.
De Klantenservice Federatie, verantwoordelijk voor de informatiesite,
vind goede informatieverstrekking cruciaal voor de wijze waarop de
consument commerciële benadering door bedrijven ervaart. Volgens Sanne
Muijser van de KSF weten nog onvoldoende mensen dat ze altijd gebeld
mogen worden door huidige leveranciers van bijvoorbeeld telefonie of
energie. "Dat geldt ook voor degenen die in bel-me-niet staan
ingeschreven en de meeste mensen stellen die interactie ook wel op
prijs. Maar als je denkt dat zo'n telefoontje verboden is, ben je
sneller geïrriteerd en sta je niet meer open voor de aanbieding of
mededeling van je provider".
De Consumentenlijn Telemarketing is een initiatief van het Nederlandse
bedrijfsleven dat gebruik maakt van telemarketing en de facilitaire
callcenters, verenigd in de KSF.