FloraHolland
Leliepromotiecampagnes start bloemistencampagne
FLORAHOLLAND (28 april 2011) - De Lelie Promotie Commissie (LPC)
presenteert de nieuwe lelie website voor bloemisten in de kernlanden
Nederland, Duitsland, Frankrijk en Groot Brittannië. Na vele acties in
samenwerking met exporteurs en groothandel kan nu ook de bloemist zich
laten inspireren en verassen via de website:
www.leliepromotie.nl
www.lilypromotion.co.uk
www.promotionlys.fr
www.lilienwerbung.de
FloraHolland is een van de participanten van de LPC.
Consumentenactie
De consument die kiest voor de aanschaf van een bos lelies gaat niet
met lege handen naar huis. Naast de prachtige bloemen ontvangt hij ook
een set van vijf stijlvolle ansichtkaarten die in een oogopslag
invulling geven aan het campagnethema: de lelie, een bloem vol
betekenis. In de campagne is dan ook veel ruimte voor de verhalen
achter de verrassende bloem. Vrouwelijkheid, liefde, puurheid en
vergankelijkheid. Met de ansichtkaart kan de consument en leliegenieter
ze doorgeven aan een ander. Bovendien kunnen zij met de actiecode op de
wikkel checken of zij een reis naar Azië hebben gewonnen.
Advertenties in vrouwenbladen!
De consumentenactie wordt in alle landen ondersteund door een aantal
spraakmakende pr- activiteiten zoals een samenwerking met Lily Allen in
de UK. Vanaf 24 mei zijn in Nederland de advertenties te vinden rondom
deze campagne in de bladen: Margriet (met een ingestoken lelie
ansichtkaart), Vrouw, Landleven, Home & Garden, Nouveau, Zin, Esta,
Vriendin en Volkskrant Magazine. Totaal bereiken we hiermee 1,6 miljoen
lezers. U kunt dus reacties verwachten vanuit de lezers van
vrouwenbladen in uw omgeving.
Bloemistenprogramma
Ook de bloemist kan de waarden van de lelie op inspirerende wijze
doorvertellen aan zijn klanten. De eerste 500 bloemisten die zich
inschrijven voor deelname, ontvangen een exclusieve serie van vier
boekjes waarin telkens één van de thema's centraal staat.
Komende weken zullen hiervoor de vakpersactiviteiten van start gaan in
de diverse landen om zo 2.000 bloemisten te werven voor de
consumentenacties.
Daarnaast ontvangen zij het POS pakket voor de consumentenactie dat
bestaat uit 50 sets met luxe ansichtkaarten. De actieweken vinden
plaats in Nederland, Groot Brittannië en Duitsland van 30 mei t/m 30
juni. In Frankrijk gebeurt dit in september. De exacte datum hiervoor
wordt nog bepaald.
Naast deze actie bevat de leliepromotie website nog heel veel extra
informatie over soorten, herkomst en verzorging en kan de bloemist
on-line workshops volgen om nieuwe inspiratie op te doen voor het
verwerken van Lelies.
Samenwerking met ketenpartners
Ook is er nog budget vanuit de LPC gereserveerd voor individuele lelie
promotieplannen van retailers: van groot- tot kleinschalig inkopend en
van individuele bloemist tot winkelketen. De Trademarketeers van
FloraHolland zijn al aan de slag om hun eindklanten te inspireren om te
komen met promotieplannen. Zo willen we met elkaar de Europese
consument ervan doordringen hoe prachtig lelies zijn. De lelie: " Een
bloem vol betekenis!".
Later dit jaar organiseert de LPC een bijeenkomst voor kopers, hun
klanten en aanvoerders tijdens de Lijnrijdersbeurs op 6 oktober 2011
bij FloraHolland in Rijnsburg. Meer informatie hierover volgt.
Heeft u nog vragen over de Leliepromotieactiviteiten dan kunt u contact
opnemen met Linda van der Slot, manager Projectbureau van Bloemenbureau
Holland tel: 071-565 9565 of l.van.der.slot@flowercouncil.org