[logo NASDAQ OMX | GlobeNewswire]

ReachLocal en Google sluiten wereldwijd strategisch samenwerkingsakkoord

Google en ReachLocal ondertekenen een uniek wereldwijde AdWords™ deal voor het
versneld leveren 
van het Google AdWords™ Advertising programma aan kleine en middelgrote
ondernemingen. 

WOODLAND HILLS, Calif., 2011-04-27 21:22 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
ReachLocal, Inc. (Nasdaq:RLOC), marktleider in lokale online
marketingoplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen (SMBs), kondigde
vandaag een uniek samenwerkingsakkoord aan met Google dat ReachLocal als
preferent wereldwijd Google AdWords ™ partner aanduidt. 

Het strategisch samenwerkingsakkoord beoogt de snellere wereldwijde levering
van het Google AdWords™ Advertising programma aan lokale ondernemingen door de
combinatie van het ReachLocal's feet-on-the-street verkoopmodel en het
SMB-gefocust zoekmachine marketingplatform, met de bestaande wereldwijde
AdWords™ marketing en support organisaties van Google. De overeenkomst werd
opgesteld om zowel groei in bestaande markten te stimuleren als nieuwe
internationale markten aan te boren in de volgende drie jaren. ReachLocal is
reeds present op vier international markten, met name Canada, Australië,
Groot-Brittannië en Duitsland. 

"Deze nieuwe samenwerkingsovereenkomst bouwt voort op een langdurige relatie
tussen ReachLocal en Google waarbij we de laatste zeven jaren zorgden voor
expansie in 50 lokale markten," aldus Zorik Gordon, medeoprichter en CEO van
ReachLocal. "De internationale markt is goed voor meer dan 20 procent van
ReachLocal's business, en onze internationale groei versnellen is een
strategische prioriteit voor ons. Wij zijn ervan overtuigd dat de hulp en steun
van Google's wereldwijde AdWords™ team en het merk in combinatie met financiële
stimuli, een significante bijdrage zal leveren aan de implementatie van onze
strategie." 

"ReachLocal en Google werken sinds 2004 samen aan de invoering van Google
AdWords™ voor SMBs zowel op de lokale als de internationale markt,” zo Todd
Rowe, Google's hoofd van Global Channel Sales. "Wij geloven dat deze
samenwerking een bijkomende gelegenheid biedt voor SMBs over de hele wereld op
het verwerven van een verhoogde bekendheid en new business door het gebruik van
Google AdWords™. Onze partners zijn zorgvuldig uitgekozen op basis van hun
bekwaamheid om SMBs ook daadwerkelijk te kunnen bedienen. Ze leveren
professioneel full service AdWords™ accountmanagement, van het opzetten en
activeren van het account tot doorlopende bewaking, optimalisering van de
campagne en kwalitatieve klantenondersteuning.” 

ReachSearch™, ReachLocal's eigen marketingoplossing voor zoekmachines, laten
SMBs toe customer leads van Google en andere zoekmachines naar hun telefoon
door te zenden met een schaalbaar, geautomatiseerd en transparant internet
advertising platform. ReachLocal's internationaal feet-on-the-street
verkoopsteam van Internet Marketing Consultants (IMCs) helpt SMBs bij het
opzetten en ondersteunen van hun online marketingplannen. 

Google AdWords™ is een kosteneffectieve en efficiënte manier van online
adverteren voor elke onderneming ongeacht haar grootte, en levert relevante
reclameboodschappen zodra gebruikers naar specifieke producten of diensten
zoeken via Google en/of het Google Display Network. Adverteerders kunnen nieuwe
klanten vinden online dank zij Google AdWords™, en vlotter met hen in contact
treden precies op het moment dat ze naar specifieke producten of diensten
zoeken via hun computer of gsm. Google Display Network is samengesteld uit
honderdduizenden hoogkwalitatieve websites en laat adverteerders zelf kiezen
hoe ze hun marketingboodschap willen communiceren: via tekstberichten, video en
beeldadvertenties. 

Over ReachLocal

Het is ReachLocal, Inc.'s (Nasdaq:RLOC) opdracht om kleine en middelgrote
ondernemingen (SMBs) te helpen bij het verwerven, onderhouden en behouden van
klanten via het internet. ReachLocal biedt een aanzienlijk pakket online
marketingoplossingen, waaronder zoekmachinemarketing (ReachSearch™),
aanwezigheid op het web (ReachCast™), reclame op de monitor (ReachDisplay™) en
remarketing, online marketing analyse (TotalTrack®), en onze kant-en-klare
chatdienst (TotalLiveChat™), alle speciaal gericht op de markt van SMB.
ReachLocal levert dit dienstenpakket aan SMBs door een combinatie van haar
eigen technologisch platform en haar beschikbaar "feet-on-the-street"
verkoopsteam van Internet Marketing Consultants en geselecteerde onafhankelijke
agenten en doorverkopers. Bizzy™, een gepersonaliseerd adviessysteem voor
locale ondernemingen, en DealOn™, een commerciële handelsonderneming, zijn
dochterondernemingen in volle eigendom van ReachLocal. ReachLocal heeft haar
hoofdzetel in Woodland Hills, CA, en kantoren verspreid over Noord-Amerika,
Australië, Groot-Brittannië en Duitsland. 

Het ReachLocal, Inc. logo is beschikbaar op
http://www.globenewswire.com/newsroom/prs/?pkgid=7488 

Waarschuwing betreffende toekomstgerichte verklaringen

Dit document bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen. Deze verklaringen
zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en overtuigingen van het management
van ReachLocal en zijn afhankelijk van wijzigende omstandigheden en
onzekerheden. Reële resultaten kunnen variëren ten opzichte van de in dit
document geuite verklaringen door (1) wijzigingen in economische, zakelijke,
concurrentiële, technologische en/of wetgevende omstandigheden; (2) het
mislukken van de strategische samenwerking met betrekking tot Adwords™ van
Google, hierboven beschreven, tot het behalen van de verwachte resultaten; (3)
het mislukken om met succes te wedijveren in een hoogst competitieve en zich
steeds wijzigende markt; (4) het mislukken om werknemers op sleutelposities aan
boord te houden; en (5) andere factoren die een invloed kunnen hebben op het
handelen van ReachLocal. Meer gedetailleerde informatie over deze en andere
factoren die een invloed kunnen hebben op de huidige verwachtingen zijn te
vinden in de archieven door ReachLocal, neergelegd bij de U.S. Securities and
Exchange Commission. ReachLocal is niet verplicht en verwerpt uitdrukkelijk
welke verplichting dan ook om haar toekomstgerichte verklaringen aan te passen
of te wijzigen, noch als gevolg van nieuwe informatie of toekomstige
gebeurtenissen, noch voor welke andere redenen dan ook. 


         CONTACT: voor ReachLocal:
         Media contact:
         David Glaubke,
         Director of Corporate Communications
         ReachLocal, Inc.
         (818) 936-9908
         dglaubke@reachlocal.com
         
         Investor Relations:
         Alex Wellins
         The Blueshirt Group
         (415) 217-5861
         alex@blueshirtgroup.com