27 april a.s.: GGN presen
teert Betaaltrend Jaarverslag 2011
Persbericht van GGN Holding B.V.
Op woensdag 27 april a.s. presenteert GGN de resultaten van haar
jaarlijkse onderzoek naar betaalgedrag in Nederland. Alvast een indruk
van enkele onderzoeksresultaten:
BetaalGedragIndex gestegen met 3 punten
De BGX (BetaalGedragIndex) geeft in één oogopslag weer of Nederland het
afgelopen jaar beter of slechter is gaan betalen. De BGX staat dit jaar
op 80 punten, dat is drie punten hoger dan een jaar geleden. Dit laat
zien dat het betaalgedrag is verbeterd.
Nonchalant met betalen huur en hypotheek
Als er rekeningen te laat worden betaald, is dat steeds minder vaak
door een tekort op de rekening. 'Vergeten te betalen' is daarentegen in
toenemende mate de oorzaak van niet betaalde rekeningen. Opvallend is
dat er dit jaar vooral veel slordiger wordt omgegaan met de betaling
van de huur of hypotheek.
Vanaf 27 april kunt u het volledige onderzoeksrapport downloaden op de
betaaltrendpagina op www.ggn.nl. Daar is ook meer informatie te vinden
over:
- Regionale verschillen in betaalgedrag: beste betalers in westen en
zuiden van Nederland.
- Verwachtingen van Nederlanders over hun pensioen.
- Betaalgedrag in 2025: Nederland krijgt een slechtere
betalingsdiscipline door een waardenverschuiving naar hedonistischer
gedrag. Hierdoor wordt de groep met het grootste gat in de hand groter
en is de verwachting dat de schuldenproblematiek zal toenemen.
Over GGN
GGN is de grootste creditmanagement organisatie in Nederland. Bij GGN
werken zo'n 1500 medewerkers, waarvan meer dan de helft als
incassospecialist. Daarnaast zijn er 150 (kandidaat)
gerechtsdeurwaarders en 55 juristen. GGN is met 28 vestigingen actief
in het hele land en biedt als enige partij op landelijk niveau full
service creditmanagement: minnelijke incasso en gerechtelijke incasso
binnen één organisatie, met eigen kantoren.
*
Links:
http://www.ggn.nl
Organisatie info:
GGN Holding B.V.
Razende Robot Reporter