Designbureau Motif wint ADCN prijs voor biologisch snackmerk Pomms’


NAARDEN, 20110427 -- Op donderdag 21 april jongstleden werden voor de 44ste keer de jaarlijkse vakprijzen voor reclame en design uitgereikt door de Art Directors Club Nederland (ADCN). De zogenaamde ADCN-lampen zijn de meest prestigieuze prijzen van de creatieve sector. Het werk wordt door diverse vakjury’s beoordeeld op creativiteit en originaliteit.

Designbureau Motif in Naarden sleepte een zilveren Lamp in de wacht voor de merkidentiteit van Pomms’, een biologisch snackbedrijf. De frieten van Pomms’ worden gemaakt van biologische aardappelen en zijn vers gesneden in de schil. Het biologische vlees voor de kroketten en hamburgers komt van eigen Aberdeen Angus koeien die vrij rondlopen in een Brabants natuurgebied.

Motif is een designbureau, gespecialiseerd in de ontwikkeling van merkidentiteiten. Motif bedacht de naam en ontwikkelde de visuele identiteit van Pomms'.  Sake van den Brule, eigenaar Motif: 'Het verhaal dat het merk Pomms’ moet uitdragen hebben we vertaald naar een XL-tekening, gemaakt door illustrator Typex. Deze illustratie vormt de basis van de visuele identiteit van Pomms’ en komt terug op ondermeer de verpakkingslijn en de mobiele evenementenunit. Zo maakt de consument op een unieke manier kennis met het merk en valt er altijd wat te beleven tijdens het eten van een biologisch frietje of biologische kroket.'
 
De verkoop van Pomms' snacks loopt vooralsnog via de eigen mobiele verkoopunit op evenementen en festivals maar de ambities van dit jonge bedrijf reiken verder. Pomms' biologische snacks staan binnenkort ook bij geselecteerde horecazaken en attractieparken op de kaart. Bovendien verwacht Pomms' op korte termijn de eerste vaste locatie te openen.

Motif ging naast de zilveren onderscheiding ook met een eervolle vermelding van de ledenjury naar huis.





Ingezonden persbericht