Ingezonden persbericht



---



( PERSBERICHT )
Amsterdam, 27 april 2011
Frans van der Avert CMO Metropool Amsterdam

Per 1 augustus 2011 start Frans van der Avert (1963) als Chief Marketing Officer van Metropool Amsterdam. Hij gaat leiding geven aan de reeds samenwerkende marketingafdelingen van Amsterdam Partners, het Amsterdam Toerisme en Congres Bureau, het Amsterdams Uitburo en amsterdam inbusiness. De betrokken partijen zijn verheugd dat zij met hem verder kunnen bouwen aan het gezamenlijke doel: de internationale positionering van Metropool Amsterdam als creatieve en culturele zakenstad, onder het motto I amsterdam. Frans van der Avert: "Het is een eervolle uitdaging om mij in te zetten voor een gezamenlijke en dynamische marketing voor Metropool Amsterdam, de stad die mij lief is en waar ik al 25 jaar woon en werk".

Frans Van der Avert wordt verantwoordelijk voor de integrale Internationale Citymarketing die Metropool Amsterdam nog steviger op de kaart zet bij bewoners, bezoekers (toeristisch en zakelijk) en bedrijven. Daarnaast zal hij in overleg met betrokken partijen de samenwerkingsmogelijkheden van andere organisatieonderdelen onderzoeken en waar mogelijk verder intensiveren.

Sinds 2002 werkt Frans Van der Avert als Hoofd Communicatie, Educatie en Marketing van De Nieuwe Kerk Amsterdam en vanaf 2004 in dezelfde functie ook voor de Hermitage Amsterdam. In 2009 werd hij verkozen tot Communicatieman van het Jaar. Hij kreeg deze onderscheiding vanwege zijn enorme gedrevenheid, originaliteit en creativiteit bij het succesvol op de kaart zetten van de Hermitage Amsterdam. Eerder werkte Frans Van der Avert voor het Rijksmuseum.

In een wereld waarin steden en regio's vergelijkbare basisvoorzieningen hebben en steeds meer op elkaar gaan lijken, moet een stad zich profileren, onderscheiden en excelleren om de juiste bedrijven, bezoekers en bewoners aan te trekken en vast te houden. Het behouden en aantrekken leidt tot grotere economische activiteit. Citymarketing zorgt er met behulp van een gezamenlijke aanpak voor dat de stad zich naar buiten toe herkenbaar profileert middels een onderscheidende propositie ten opzichte van andere (wereld)steden.

Metropool Amsterdam is, onder het motto I amsterdam, reeds zes jaar succesvol actief op het gebied van citymarketing. De inmiddels breed herkenbare positionering draagt de kernwaarden van de stad - creativiteit, handelsgeest en innovatie - en is gericht op bewoners, bezoekers en bedrijven uit binnen en buitenland. Door I amsterdam te koppelen aan unieke iconen en gebeurtenissen wordt zichtbaarheid gerealiseerd voor en lading gegeven aan het motto. De kracht van citymarketing zit naast een gezamenlijke aanpak ook in het consistent en continu blijven onderhouden en ontwikkelen van het merk en het product Amsterdam.

Noot voor de redactie,