Persbericht
NAVTEQ LocationPoint(TM) mobiel advertentienetwerk start in China
Nieuwe service voor consumentvriendelijke locatiegebonden advertenties op mobiele apparatuur, waarmee uitgevers en ontwikkelaars apps winstgevend kunnen maken
Veldhoven 27 april 2011 - NAVTEQ, de toonaangevende leverancier van kaarten, verkeers- en locatiegegevens voor navigatie, locatiegebonden services en mobiele advertenties wereldwijd, introduceert vandaag het locatiegebonden mobiel advertentienetwerk NAVTEQ LocationPoint in China. NAVTEQ LocationPoint levert hyperlokale advertenties en aanbiedingen naar mobieletelefoongebruikers als ze lokale winkels naderen. LocationPoint-advertenties zijn een interactieve ervaring met ingebouwde functies als direct kunnen "klikken voor een kaart", waarmee gebruikers een stap-voor-stap beschrijving naar de winkellocatie krijgen.
NAVTEQ LocationPoint verbreedt de inzet van locatiecontent en -functies van NAVTEQ naar mobiele, auto-, web- en bedrijfstoepassingen. Wereldwijd doen mensen 100 miljoen keer per dag een beroep op een NAVTEQ®-kaart. LocationPoint stelt uitgevers en ontwikkelaars in staat geld te verdienen aan waardevolle apps via locatiegebonden advertenties, speciale aanbiedingen en kortingen die gebruikers in onderzoeken blijken te waarderen (MRSI 2009).
NAVTEQ LocationPoint is niet aan een bepaald platform gebonden en kan daarom worden toegepast op elk draagbaar navigatiesysteem en mobiele telefoons voor doelgerichte, relevante en interactieve aanbiedingen aan eindgebruikers. LocationPoint heeft ingebouwde functies als direct kunnen "klikken voor een kaart" die gebruikers stap voor stap naar winkels in de directe omgeving begeleidt.
Uitgevers kunnen kiezen uit twee API's voor koppeling met het netwerk; LocationPoint REST heeft meer opties voor maatwerkaanpassingen, terwijl de net uitgebrachte Web App API levering van advertenties en aanbiedingen verzorgt via HTML5 naar iOS en Android apps. Uitgevers vinden meer informatie en toegang tot API's voor netwerkverbindingen via NAVTEQ Network for Developers(TM) op www.nn4d.com.
"LocationPoint zorgt voor verkoop via een dynamisch nieuw medium dat passanten benadert met relevantere en belangrijke aanbiedingen", aldus Chris Rothey, Vice-President Advertising bij NAVTEQ. "Het platform biedt uitgevers nieuwe winstmogelijkheden voor hun waardevolle content en geeft consumenten een nieuwe rijke ervaring."
Tot de uitgevers van NAVTEQ behoren enkele van de wereldwijd grootste providers van locatiegebonden bedrijfstoepassingen. Als aanbieder van kaart- en locatie-inhoud aan belangrijke makers van handsets, mobiele operators, ontwikkelaars van mobiele toepassingen en autofabrikanten levert NAVTEQ een ad-ecosysteem met geo-fencing, turnkey ad-sales en creatieve services.
In het onderzoek Mobile Trends van 2011 voorspelt Forrester Research een piek in de investeringen in mobiele advertenties voor dit jaar. "Forrester verwacht dat marketeers wereldwijd uiteindelijk in mobiele advertenties gaan investeren. Voor de VS voorspelt Forrester bijvoorbeeld dat het budget voor adverteren op mobiele apparatuur in 2011 al meer dan 1 miljard dollar wordt." (Mobile Trends 2011)