Eerste resultaten Digitaal Burgerpanel bekend
De gemeente Baarn streeft naar een hoogwaardige dienstverlening
richting burgers. Om de kwaliteit van de telefonische dienstverlening
in kaart te brengen, heeft de gemeente een digitaal Burgerpanel
opgericht. Het Burgerpanel is één van de manieren om betrokkenheid te
verhogen en uw mening te vragen. Bureau Trendview heeft in februari
2011 de opdracht gekregen een onderzoek uit te voeren over de
telefonische bereikbaarheid en de wijze van voorkeur van contact met de
gemeente. De resultaten van dit onderzoek zijn inmiddels bekend.
Om de kwaliteit van de telefonische dienstverlening in kaart te
brengen, heeft Trendview in opdracht van de gemeente in februari en
maart 2011 een onderzoek uitgevoerd naar de telefonische
dienstverlening. In het onderzoek zijn er naast vragen over de
telefonische dienstverlening enkele vragen gesteld over de voorkeur van
de inwoners over de wijze van contact met de gemeente.
Het onderzoek is uitgevoerd door middel van een online enquête. De
achthonderd leden van het Burgerpanel zijn per e-mail benaderd met het
verzoek om deel te nemen aan het onderzoek. Maar liefst 643 mensen
hebben meegedaan (78%).
Gemeente krijgt een zeven
De grootste groep inwoners beoordeelt de telefonische dienstverlening
van de gemeente met een rapportcijfer 7 (43%). Een kwart geeft de
gemeente een 8 (26%). Het rapportcijfer wordt het meest negatief
beïnvloed door het oordeel over de deskundigheid van de ambtenaar.
Aspecten die ook meespelen bij het rapportcijfer zijn het snel opnemen
van de telefoon en vriendelijkheid.
Meer informatie
Alle vragenlijsten, onderzoeksresultaten en overige informatie over het
Burgerpanel worden op de website van Baarn gepubliceerd.
Klik op onderstaande link voor de volledige rapportage:
* Rapportage Onderzoek Telefonische Dienstverlening.pdf (364,63 KB)
Gemeente Baarn