Persbericht
Schiphol, 26 april 2011
Oerlemans neemt vertegenwoordigd belang in Vivenda Media Groep
De directie van Vivenda Media Groep ("VMG") maakt bekend dat overeenstemming is bereikt tot het nemen van een vertegenwoordigd belang in VMG van ruim 9% door de heer Jurriaan Oerlemans, onafhankelijk investeerder. Dit belang wordt door de heer Oerlemans verkregen middels de overname van een gedeelte van de Converteerbare Obligaties VMG 2010-2015 die nu in handen is van Vero Holding. Dit deel van de obligatielening zal op korte termijn worden geconverteerd in aandelen VMG. De heer Oerlemans sluit niet uit het belang op termijn uit te breiden.
Tevens maakt de directie van VMG bekend dat het in afrondende gesprekken is met Vero Holding over de mogelijkheden voor het op korte termijn beschikbaar krijgen van extra liquiditeiten.
De vorm waarin dit zal plaatsvinden is nog niet vastgesteld. Het verstrekken van een nieuwe, onderhandse converteerbare obligatielening met een conversiekoers gebaseerd op het gemiddelde van de beurskoers van het aandeel VMG over de laatste 10 dagen voorafgaand aan de mogelijke transactie, behoort tot de mogelijkheden. De extra liquiditeit kan ook worden gerealiseerd door overname van VMG vorderingen door Vero Holding of middels het inbrengen van contanten in VMG.
Bovenstaande ontwikkelingen zullen bijdragen aan het verbeteren van de liquiditeitspositie van VMG. Tevens verwacht de directie hiermee de financiële erfenis uit voorgaande perioden definitief te kunnen afsluiten. De onderneming is nu goed gepositioneerd om een versnelling van de ontwikkeling van de activiteiten te kunnen realiseren.
Over Vivenda Media Groep NV
Vivenda Media Groep is genoteerd aan NYSE Euronext in Amsterdam en heeft als kernactiviteit het aanbieden van online marketing- en mediadiensten. Het internetbedrijf bestaat uit twee dochterondernemingen, te weten Zuka.nl en Factotum. Zuka.nl richt zich op particuliere aanbieders van woningen. Factotum levert software en multimediatoepassingen aan intermediairs in de huizenmarkt, zoals makelaars. Vivenda heeft de ambitie haar internetplatform verder te ontwikkelen in nieuwe afzetsectoren, zowel binnen Nederland als daarbuiten. Een eerste stap in de internationale ambitie krijgt vorm via Vivenda's 50%-deelneming in Vivenda Deutschland, waarmee de markten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland in navolging van Nederland worden ontwikkeld.