Ingezonden persbericht


Persbericht

Amex iPhone App tipt gebruikers over aanbiedingen 'on the go'

Amsterdam, 26 april 2011 - American Express lanceert de 'AMEX Avenue App'. Met deze innovatieve gps-applicatie voor de iPhone kunnen kaarthouders direct zien welke shops en restaurants leuke aanbiedingen hebben. Gebruikers kunnen in diverse categorieën klikken op alle aanbiedingen, op de plek waar zij zijn of naar toe willen.

'American Express Avenue' (de online virtual shopping street) is ontstaan door goed naar de Nederlandse consument te luisteren en uitgebreid klantenonderzoek te doen, waaruit bleek dat er steeds meer vraag is naar de juiste boodschap, de juiste beloningen en kortingen op de juiste plek en het juiste moment. American Express heeft een hechte relatie met zowel winkeliers en restaurateurs als kaarthouders en bouwt voort op het succes van American Express Avenue, het interactieve platform op internet dat twee jaar geleden werd gelanceerd. Met deze App is het aanbod ook mobiel beschikbaar en kunnen klanten met één druk op de knop alle hotspots vinden en in heel Nederland profiteren van aanbiedingen van de beste winkels, restaurants, hotels en andere bedrijven die de kaart accepteren.

Enkele voorbeelden van topaanbiedingen op dit moment zijn een gratis dinerbon ter waarde van 25 euro (bij een besteding van minimaal 75 euro) bij Nevy in Amsterdam; korting op hotelovernachtingen en 15% korting bij het restaurant van Kaatjes Résidence in Blokzijl; 10% korting op alle boekingen bij Belvilla voor meer dan 100 locaties in Europa; en een golfarrangement bij Hampshire Hotels. Ook zijn er landelijke aanbiedingen, zoals extra Membership Rewards punten/Flying Blue miles bij Center Parcs en elektronicaketen BCC.

Jean-Luc Nocart, algemeen directeur van American Express Nederland, licht toe: "American Express is in de unieke positie dat het gebruik kan maken van de hechte relatie die het heeft met zowel winkeliers en restaurateurs als het trouwe, koopkrachtige ledenbestand. We kennen onze kaarthouders door en door en weten hen via gps, alerts en geselecteerde loyaliteitsprogramma's op de juiste plaats en tijd te bereiken met relevante, gerichte aanbiedingen. We zien dat onze kaarthouders spontane aankoopbeslissingen willen doen. AMEX Avenue verandert de manier waarop bedrijven contact zoeken en communiceren met een doelgroep die steeds mobieler is en steeds meer op zoek is naar voordelen en beloningen via de mobiele telefoon."

Marjolein Gerritsen, algemeen directeur Merchant Services van American Express Nederland, vertelt: "We zien een grote belangstelling bij alle bedrijven die de kaart accepteren voor deze nieuwe aanpak van locatiespecifieke proximity marketing. De nieuwe AMEX Avenue App combineert de beste branding, aanbiedingen en bekendheid van deze bedrijven voor koopkrachtige consumenten in specifieke geografische gebieden. Op deze manier staan winkeliers, hoteliers en andere ondernemers letterlijk en onmiddellijk in contact met mobiele, koopkrachtige consumenten. Dit gaat verder dan direct marketing en bereikt consumenten nog sneller en met meer impact."

De American Express Avenue App is eenvoudig gratis te downloaden via de iPhone App Store.

Over American Express
American Express Company is een wereldwijde dienstverlenende organisatie die klanten toegang geeft tot producten, inzichten en ervaringen die hun levens verrijken en bijdragen aan zakelijke successen. Ga voor meer informatie naar americanexpress.nl, americanexpressavenue.nl of vind ons op facebook.com/americanexpress, twitter.com/americanexpress en youtube.com/americanexpress.

Einde persbericht