Ingezonden persbericht


Rotterdam, 26 april 2011
Convenant maakt werkend leren administreren mogelijk

Om een hedendaagse opleiding in de administratieve dienstverlening aan te bieden aan studenten van 18 jaar en ouder die werken en leren willen combineren, sluiten Zadkine en Pro Management Onderwijs Support een convenant. Pro Management richt tevens de stichting Future Financials op.

Doel van de samenwerking is studenten op te leiden tot hedendaagse bedrijfs-, personeels en salarisadministrateurs door theorie en praktijk tegelijkertijd aan te bieden en daarmee de student direct het gevoel te geven hoe het is om te werken bij een professionele organisatie.

Pro Management Onderwijs Support verzorgt de werk-/leerplekken en Zadkine het theoretische deel. De niveau 4+ opleiding duurt twee jaar. De studenten zijn twee jaar lang fulltime in dienst bij Pro Management Onderwijs Support en worden opgeleid om een goed gekwalificeerde beroepsbeoefenaar te worden.

Het vergroten van de kwalitatieve aanwas van personeel voor de administratieve dienstverlening is noodzakelijk, omdat de vraag naar boekhouders 'oude stijl' af zal nemen. De administrateurs van nu begrijpen wat boekhouden is, maar hebben tevens veel kennis van geautomatiseerde werkprocessen en rapportages.

De opleiding gaat augustus 2011 van start en richt zich op 18+ studenten die zich willen bij- of omscholen in een beroepsopleiding en niet vijf dagen per week naar school willen, maar wel structuur binnen een opleiding nodig hebben. De student ontvangt de volgende arbeidsvoorwaarden:
. Een basissalaris

. Studiekosten worden betaald door de organisatie
. Bemiddeling bij het zoeken naar een betrekking na voltooiing van de opleiding

Er zal sprake zijn van een 40-urige leer/werkweek (20 uur les en 20 uur praktijk op dezelfde locatie). Binnen de 20 studie/lesuren is er 4 uur huiswerkbegeleiding op een vast moment in de week. De studenten kunnen elkaar helpen en worden begeleid door een docent en tijdens de praktijkuren door een mentor. Voor aanvang van het studie/dienstverband wordt door Pro Management Onderwijs Support een assessment afgenomen om het competentieprofiel te bepalen. Op basis hiervan wordt het studentontwikkelingsplan samengesteld, waarin een individueel leerarrangement is opgenomen. Omdat de praktijk de beste leermeester is, vormt de beroepspraktijk het uitgangspunt voor het onderwijsprogramma. EINDE PERSUITNODIGING