Integron ontvangt CQI-accreditaat van Centrum Klantervaring Zorg

Persbericht van Integron B.V.

Sinds afgelopen week is Integron, specialist in tevredenheidsonderzoek, geaccrediteerd voor het uitvoeren van CQI-metingen in de zorgsector. Dit accreditaat is uitgereikt door het Centrum Klantervaring Zorg (CKZ). Integron heeft hiermee officieel toestemming om de kwaliteit van de zorg vanuit het perspectief van cliënten en patiënten te inventariseren middels de landelijke meetstandaard. Zorgaanbieders komen op basis hiervan in aanmerking voor het kwaliteitskeurmerk CQ-index.

Over de CQ-index en het CKZ
De afkorting CQI of CQ-index staat voor Consumer Quality Index. Dit is een gestandaardiseerde methodiek om klantervaringen in de zorg op een betrouwbare en eenduidige manier te meten, te analyseren en te rapporteren. Op deze manier wordt geïnventariseerd wat patiënten en cliënten belangrijk vinden in de zorg én wat hun concrete ervaringen zijn. Daarnaast kunnen de resultaten van zorgaanbieders met elkaar vergeleken worden. Het Centrum Klantervaring Zorg (CKZ) ziet toe op de ontwikkeling en toepassing van de CQ-index. Het uitvoeren van CQI-metingen is voorbehouden aan geaccrediteerde meetorganisaties.

Kwaliteit in de zorg: de cliënt centraal
Veel zorgaanbieders werken aan het verder verbeteren van de kwaliteit van zorg. Hierbij staat de vraag en behoefte van cliënten en patiënten centraal. De beste manier om inzicht te krijgen in de ervaringen en verwachtingen van cliënten en patiënten, is door dit aan hen te vragen. Op basis hiervan wordt het mogelijk om prioriteiten te stellen en te investeren in verbeteringen waar dit wenselijk is en ook wordt verwacht.
Stephan van Gelder, directeur Integron "Al sinds 1993 voeren wij tevredenheidsonderzoeken uit. Hierdoor hebben wij exclusieve expertise en ervaring opgebouwd rondom klantbeleving. Met het behalen van de CQI-accreditatie kunnen wij onze expertise en ervaring rondom klanttevredenheid toepassen binnen de zorgsector. Op deze manier willen wij een bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de kwaliteit in de zorg en zo onze opdrachtgevers helpen de cliënt en patiënt écht centraal te stellen".

Over Integron
Integron is deskundig op het gebied van tevredenheidsonderzoek onder klanten, medewerkers en interne klanten. Integron voert jaarlijks voor ruim vijfhonderd opdrachtgevers in de private en publieke sector de tevredenheidsonderzoeken uit. Integron is op het gebied van klanttevredenheidsonderzoek marktleider in Nederland. Het onderzoeks- en adviesbureau is in 1993 opgericht in Rotterdam en heeft ruim zestig medewerkers in dienst. Integron werkt samen met organisaties die streven naar een hogere organisatietevredenheid en een hoger organisatierendement door de relatie met klanten en medewerkers te versterken. Het bureau is lid van ESOMAR, een wereldwijde organisatie voor marktonderzoekers, en MOA (MarktOnderzoekAssociatie).

*

Links:
http://www.integron.nl/



Razende Robot Reporter