Integron ontvangt CQI-accreditaat van Centrum Klantervaring Zorg
Persbericht van Integron B.V.
Sinds afgelopen week is Integron, specialist in tevredenheidsonderzoek,
geaccrediteerd voor het uitvoeren van CQI-metingen in de zorgsector.
Dit accreditaat is uitgereikt door het Centrum Klantervaring Zorg
(CKZ). Integron heeft hiermee officieel toestemming om de kwaliteit van
de zorg vanuit het perspectief van cliënten en patiënten te
inventariseren middels de landelijke meetstandaard. Zorgaanbieders
komen op basis hiervan in aanmerking voor het kwaliteitskeurmerk
CQ-index.
Over de CQ-index en het CKZ
De afkorting CQI of CQ-index staat voor Consumer Quality Index. Dit is
een gestandaardiseerde methodiek om klantervaringen in de zorg op een
betrouwbare en eenduidige manier te meten, te analyseren en te
rapporteren. Op deze manier wordt geïnventariseerd wat patiënten en
cliënten belangrijk vinden in de zorg én wat hun concrete ervaringen
zijn. Daarnaast kunnen de resultaten van zorgaanbieders met elkaar
vergeleken worden. Het Centrum Klantervaring Zorg (CKZ) ziet toe op de
ontwikkeling en toepassing van de CQ-index. Het uitvoeren van
CQI-metingen is voorbehouden aan geaccrediteerde meetorganisaties.
Kwaliteit in de zorg: de cliënt centraal
Veel zorgaanbieders werken aan het verder verbeteren van de kwaliteit
van zorg. Hierbij staat de vraag en behoefte van cliënten en patiënten
centraal. De beste manier om inzicht te krijgen in de ervaringen en
verwachtingen van cliënten en patiënten, is door dit aan hen te vragen.
Op basis hiervan wordt het mogelijk om prioriteiten te stellen en te
investeren in verbeteringen waar dit wenselijk is en ook wordt
verwacht.
Stephan van Gelder, directeur Integron "Al sinds 1993 voeren wij
tevredenheidsonderzoeken uit. Hierdoor hebben wij exclusieve expertise
en ervaring opgebouwd rondom klantbeleving. Met het behalen van de
CQI-accreditatie kunnen wij onze expertise en ervaring rondom
klanttevredenheid toepassen binnen de zorgsector. Op deze manier willen
wij een bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de kwaliteit in
de zorg en zo onze opdrachtgevers helpen de cliënt en patiënt écht
centraal te stellen".
Over Integron
Integron is deskundig op het gebied van tevredenheidsonderzoek onder
klanten, medewerkers en interne klanten. Integron voert jaarlijks voor
ruim vijfhonderd opdrachtgevers in de private en publieke sector de
tevredenheidsonderzoeken uit. Integron is op het gebied van
klanttevredenheidsonderzoek marktleider in Nederland. Het onderzoeks-
en adviesbureau is in 1993 opgericht in Rotterdam en heeft ruim zestig
medewerkers in dienst. Integron werkt samen met organisaties die
streven naar een hogere organisatietevredenheid en een hoger
organisatierendement door de relatie met klanten en medewerkers te
versterken. Het bureau is lid van ESOMAR, een wereldwijde organisatie
voor marktonderzoekers, en MOA (MarktOnderzoekAssociatie).
*
Links:
http://www.integron.nl/
Razende Robot Reporter