Ingezonden persbericht
Persbericht:
Gespecialiseerd uitzendbureau WINE Masters breidt activiteiten uit onder nieuwe naam
Haarlem, 21 april 2011
Het gespecialiseerde uitzendbureau voor wijnadviseurs WINE Masters gaat per 1 mei 2011 verder onder de naam TASTE Masters. Twee jaar na de succesvolle start van WINE Masters worden de diensten verder uitgebreid, genoeg reden voor een naamsverandering. TASTE Masters werft en selecteert productspecialisten binnen de categorieën dranken en culinaire voedingsmiddelen. De adviseurs worden ingedeeld in verschillende niveaus en kunnen vervolgens op uitzendbasis worden ingezet. Er wordt begonnen met werving voor de productcategorieën waar nu al aanvragen liggen van leveranciers, waaronder koffie en thee, whisky, cider, speciaalbieren, kaas, olijfolie en mineraalwater. WINE Masters zet de werkzaamheden ongewijzigd voort en is als specialisme onderdeel van TASTE Masters.
'Na twee zeer succesvolle jaren met WINE Masters kon een uitbreiding in specialismen eigenlijk niet uitblijven,' aldus de directeuren Corria Houthuizen en Jan Rutten van TASTE Masters. 'Zowel vanuit bestaande opdrachtgevers als de markt kwam de vraag naar specialisten binnen andere productgroepen. De consument vandaag de dag wordt op allerlei manieren bestookt met berichtgeving over producten die hij consumeert, in zowel positieve als negatieve zin. De behoefte aan achtergrondinformatie neemt dus toe, de ene keer als kritische consument, de andere keer als liefhebber die gewoon meer wil weten over een product dat hij lekker vindt.'
Consumentenbehoefte
'De afgelopen twee jaar hebben we met adviseurs op de winkelvloer en tijdens evenementen ondervonden hoe ongekend hoog de waardering van de consument is als hij wordt geadviseerd door iemand met kennis van zaken. Producten zien er aan de buitenkant tegenwoordig allemaal prachtig uit, maar waar zit het verschil, wat rechtvaardigt een hogere prijs en welk product sluit het beste aan bij je behoefte. Het gaat dus om advies voor het maken van de juiste keuze. De inzet van onze adviseurs verdient zich in de meeste gevallen direct terug: via hogere conversie, een hogere kassa-aanslag en een sterkere klantenbinding,' aldus Corria Houthuizen.
Inzet
Jan Rutten: 'Onze adviseurs worden naar gelang hun kennis en ervaring ingedeeld in verschillende niveaus. Ze kunnen vervolgens op uitzendbasis worden ingezet op beurzen, evenementen en proeverijen, maar ook voor verkoopdemonstraties en promoties op winkelvloer en in horeca. Waar nodig worden de adviseurs verder opgeleid voordat ze aan hun eerst opdracht beginnen. Soms volgt een aanvullende training tot 'brand ambassador' in opdracht van onze klant. Het gaat dan veelal om een specifiek merk of product waarvoor de betreffende adviseur met enige regelmatig wordt ingezet.'
Zakelijke markt
'De productspecialisten van TASTE Masters adviseren ook professionals in een business-to-business omgeving,' aldus Houthuizen. 'De behoefte aan productkennis zit natuurlijk in alle schakels van de bedrijfskolom. Producenten en leveranciers kunnen de eigen medewerkers echter niet zeven dagen per week op pad sturen, onze adviseurs nemen een deel van deze taken dan over. Een opdrachtgever kan de representatie van zijn bedrijf of product vol vertrouwen aan ons overdragen. Gebaseerd op onze kennis en ervaring met de markt, klant en communicatie kan men van ons kwaliteit, service en een effectieve propositie verwachten. Met TASTE Masters zetten we de twee jaar geleden ingeslagen weg succesvol voort.'
Contact
TASTE Masters inschakelen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een afspraak.
TASTE Master worden? Geïnteresseerde productspecialisten worden verzocht schriftelijk te reageren, meer informatie over de sollicitatieprocedure is te vinden op onze website.
Acquisitie naar aanleiding van dit bericht wordt zeer op prijs gesteld.