Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Deuk in houten tafel? Pak je strijkijzer!
Vrouwen geven beste klustips
Nieuwegein, 21 april 2011 Voor de beste en meest praktische klustips moet je bij vrouwen zijn. Dat heeft de lopende campagne Women at Work, van bouwmarkt Hornbach, wel aangetoond. De creativiteit en praktische instelling van vrouwelijke klussers zijn sinds de lancering van die campagne duidelijk boven komen drijven. Op verzoek van Hornbach deelden zij onlangs met andere vrouwen klustips waar een doorsneekerel niet op zou komen. "De meest opvallende klustip is de oplossing om van deuken in vers hout af te komen", vertelt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach. "Gewoon het hout natmaken en er met een strijkbout overheen gaan. De deuk schijnt er volgens de vrouw in kwestie dan zo uit te floepen. Drogen, schuren, en klaar. Kind kan de was doen!" Greep uit klustips Wat veel van de tips gemeen hebben, is dat ze met behulp van simpele, alledaagse voorwerpen zijn uit te voeren. "In de eenvoud toont zich de meester, blijkt maar weer", aldus Van Slingerland. Uit de berg tip
s die hij voorbij heeft zien komen, wil hij nog enkele opvallende foefjes voor het voetlicht brengen. "Verfvlekken op tegels wegkrabben met een verlopen bankpas. Een oude plastic tas om de verfbak spannen en daar de verf op gieten. Vogelzaad in muurverf mengen, zodat je eventuele gaatjes dicht. Oud behang verwijderen door het eerst nat te maken met afwasmiddel." Van Slingerland komt even op adem, en zegt dan, lachend: "En krijg je een schroef lastig ergens ingedraaid, rol de schroef door een beetje zachte boter, en het klusje is snel geklaard. Zo kan ik nog wel even doorgaan." Voor meer informatie over de Women At Work campagne kunt u terecht op de website van Hornbach via www.hornbach.nl/womenatwork. Geen bloemetjesgereedschap of roze handschoenen Hornbach startte in september 2010 met de campagne Women at Work. Deze ode aan de vrouw kwam niet uit de lucht vallen. Uit onderzoek* van de bouwmarktketen, eerder dat jaar, bleek dat steeds meer Nederlandse vrouwen zelf de hamer ter ha
nd nemen. Maar volgens één op de vier vrouwen was het wel hard nodig dat bouwmarkten zich wat vrouwvriendelijker zouden opstellen. "En daarmee bedoelen ze niet dat er bloemetjesgereedschap en roze werkhandschoenen aan het assortiment toegevoegd moeten worden," benadrukt Van Slingerland, "maar dat ze als volwaardige klussers worden beschouwd. De échte klusvrouw gebruikt het échte materiaal. En zij maakt projecten af, hoe groot die soms ook zijn. Van het leggen van tapijt en betegelen van vloeren tot het stuken van muren. Daarom hebben wij de afgelopen maanden een ode gebracht aan die klusvrouw."
* Bron: Onderzoek naar het klusgedrag van de Nederlandse vrouw. Representatief onderzoek door De Vos & Jansen onder vrouwen in de leeftijd van 18 tot 65 jaar. Betrouwbaarheid: 95%.
Over HORNBACH HORNBACH is een onafhankelijke familieonderneming met een bedrijfshistorie van meer dan 130 jaar. In het concern werken meer dan 13.000 mensen. In Nederland heeft het concern met Breda erbij negen vestigingen. HORNBACH is zes achtereenvolgende jaren uitgeroepen tot `Beste Bouwmarkt van Nederland' (ING Retailprijs/De Telegraaf/Elsevier). De basis voor dit succes zijn de vijf kernwaarden: laagste prijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment en grote voorraden. /////Einde persbericht/////