Ingezonden persbericht
PERSBERICHTEN
CBL: Nederland aan de 'paasbarbecue'
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van supermarkten en food service, verwacht dit jaar een paasomzet van 732 miljoen euro. Dat is zo'n 2,5% meer dan vorig jaar, toen de omzet 713 miljoen euro bedroeg. Dit jaar is een uitzonderlijk jaar dankzij het mooie weer dat voorspeld is. Het CBL verwacht daarom dat veel gourmetschotels dit jaar voor de barbecue gebruikt worden.
Verder wordt de extra omzet behaald doordat de consument luxe en lekkere producten koopt voor het paasontbijt en de paasbrunch. Luxe broodjes, verse sappen, salades en vis zijn hierbij populair. Naast het paasontbijt en de paasbrunch ziet het CBL dat ook het paasdiner er voor veel mensen tegenwoordig helemaal bij hoort. Mensen willen met hun drukke bestaan tegenwoordig vooral samen met familie en vrienden genieten van de paasdagen. Met elkaar eten en drinken zijn daar voor veel consumenten onlosmakelijk mee verbonden.
Pasen gaat daardoor steeds meer op Kerst lijken. Met de luxe huismerkproducten speciaal voor de paasdagen kan de consument in korte tijd een heerlijk paasdiner op tafel zetten. Wie van het lekkere weer wil genieten met familie en vrienden is bijvoorbeeld met de ovengerechten weinig tijd kwijt in de keuken.
Ook voor een duurzaam Pasen kan men in de supermarkt terecht: fair trade paaseitjes, biologische eieren, vlees met het Beter Leven kenmerk etc. zijn volop verkrijgbaar.
------- einde persbericht --------