Ingezonden persbericht
Heineken nieuwe hoofdsponsor Hermitage Amsterdam
Amsterdam, 21 april 2011 - Heineken is hoofdsponsor van de Hermitage Amsterdam geworden. Het hoofdsponsorschap is een uitbreiding van de succesvolle samenwerking die de bierbrouwer al sinds 2007 met het museum heeft. Het contract is voor een periode van 5 jaar afgesloten.
Jean-François van Boxmeer, voorzitter van de Raad van Bestuur/CEO van Heineken N.V.: "Als onderdeel van onze duurzaamheidsaanpak 'Brewing a Better Future' willen we als bedrijf graag een positieve bijdrage leveren aan de gemeenschappen waarin we actief zijn. De Hermitage Amsterdam is een enorme verrijking van het culturele leven in Nederland en we zijn dan ook trots als Heineken aan dit wereldberoemde instituut verbonden te zijn."
In 2002 zette Heineken haar eerste stappen op de Russische markt in St. Petersburg, de bakermat van de Hermitage. Met de intensievere ondersteuning van de Hermitage Amsterdam wordt de band tussen Heineken en St. Petersburg nu verder versterkt.
Ingezonden persbericht