TNT Post scoort over 1e kwartaal 2011 hoog op kwaliteit postbezorging
Persbericht van TNT Post
TNT Post scoort over eerste kwartaal 2011 hoog op kwaliteit van de
postbezorging
Over het eerste kwartaal van 2011 heeft TNT Post een score behaald van
96,7% op de overkomstduur van consumentenpost. Voor zakelijke post
liggen de uitkomsten over het eerste kwartaal zelfs op 98%.
TNT Post rapporteert jaarlijks aan toezichthouder OPTA over de
kwaliteit van de postbezorging in het segment consumentenpost. Het gaat
dan om een meting van het percentage bezorgde brieven binnen 24 uur die
gepost worden in de straatbrievenbus.
Anticiperen om kwaliteit op niveau te houden
De sterke krimp van de postmarkt en veranderende marktvraag bij klanten
noodzaken TNT Post om ingrijpend te reorganiseren. Deze reorganisatie
gaat gepaard met het verlies van een groot aantal banen en mogelijk
gedwongen ontslagen.
Tegen de achtergrond van deze uitstroom en de onzekerheid die dat
veroorzaakt bij het personeel heeft TNT Post in 2010 extra maatregelen
genomen om de kwaliteit van de bezorging op een hoog niveau te houden.
"Door de inzet van alle medewerkers en zeer gerichte managementaandacht
hebben we over het eerste kwartaal een geweldige prestatie geleverd.
Daar ben ik trots op", aldus Harry Koorstra CEO van TNT Post.
Over geheel 2010 heeft TNT Post, tot aan de periode waarin TNT Post
geconfronteerd werd met collectieve vakbondsacties (november en
december 2010), een kwaliteitsscore geleverd van 95,3%. Deze prestatie
is in lijn met 2009 waarover een jaarresultaat van 95,2 % aan OPTA is
gerapporteerd.
TNT Post
TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000
pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf
verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van
acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die
elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste
plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport
en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming
gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce
en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in
Nederland. De omzet van TNT Post in 2010 bedroeg 4.268 miljoen euro.
TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar
maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft
partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het
Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en
milieuvervuiling te strijden.
EINDE BERICHT
Links:
http://www.tntpost.nl
Organisatie info:
TNT Post
Razende Robot Reporter