TNT Post scoort over 1e kwartaal 2011 hoog op kwaliteit postbezorging

Persbericht van TNT Post

TNT Post scoort over eerste kwartaal 2011 hoog op kwaliteit van de postbezorging

Over het eerste kwartaal van 2011 heeft TNT Post een score behaald van 96,7% op de overkomstduur van consumentenpost. Voor zakelijke post liggen de uitkomsten over het eerste kwartaal zelfs op 98%.

TNT Post rapporteert jaarlijks aan toezichthouder OPTA over de kwaliteit van de postbezorging in het segment consumentenpost. Het gaat dan om een meting van het percentage bezorgde brieven binnen 24 uur die gepost worden in de straatbrievenbus.

Anticiperen om kwaliteit op niveau te houden
De sterke krimp van de postmarkt en veranderende marktvraag bij klanten noodzaken TNT Post om ingrijpend te reorganiseren. Deze reorganisatie gaat gepaard met het verlies van een groot aantal banen en mogelijk gedwongen ontslagen.

Tegen de achtergrond van deze uitstroom en de onzekerheid die dat veroorzaakt bij het personeel heeft TNT Post in 2010 extra maatregelen genomen om de kwaliteit van de bezorging op een hoog niveau te houden.

"Door de inzet van alle medewerkers en zeer gerichte managementaandacht hebben we over het eerste kwartaal een geweldige prestatie geleverd. Daar ben ik trots op", aldus Harry Koorstra CEO van TNT Post.

Over geheel 2010 heeft TNT Post, tot aan de periode waarin TNT Post geconfronteerd werd met collectieve vakbondsacties (november en december 2010), een kwaliteitsscore geleverd van 95,3%. Deze prestatie is in lijn met 2009 waarover een jaarresultaat van 95,2 % aan OPTA is gerapporteerd.

TNT Post
TNT Post verwerkt dagelijks 15 miljoen poststukken (waarvan 400.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo'n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet van TNT Post in 2010 bedroeg 4.268 miljoen euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

EINDE BERICHT

Links:
http://www.tntpost.nl
Organisatie info:

TNT Post



Razende Robot Reporter