PERSBERICHT
John de Mol kiest bewust voor minderheidsaandeel in SBS
John de Mol heeft bij de overname van SBS Nederland bewust gekozen voor een minderheidsaandeel. De eigenaar van mediabedrijf Talpa, dat 33 procent van de aandelen van SBS Broadcasting overneemt, zei dit woensdag op BNR Nieuwsradio.
"33 procent is een prachtig aandeel", vindt John de Mol. "Het gaat erom met welke doelstellingen je deze stap maakt. Op het moment dat je de doelstellingen kunt realiseren, maakt het in feite niet uit of je 33, 40, 50 of 60 procent van de aandelen hebt."
Afzetmarkt voor programma's
Belangrijkste reden voor John de Mol om SBS te kopen, is dat het hem een extra afzetmarkt oplevert voor de programma's die hij maakt. "Het is puur een strategische investering. Ik geloof dat tv nog steeds een gouden toekomst tegemoet gaat. En Talpa is een bedrijf dat gericht is op het ontwikkelen van content, die internationaal wordt geëxploiteerd. Dan is toegang hebben tot dit platform een fantastische stap."
Voetbal niet nodig
Verder zei de mediamagnaat tegen BNR dat hij niet uit is op voetbalrechten. "Er is geen noodzaak meer om voetbal te hebben", stelt De Mol. "Het is niet meer zo dat je met voetbal een zender in de markt moet zetten, want de zenders staan al in de markt."
------------------------------------------einde persbericht------------------------------------
Na te luisteren via onze website: